Deşi legislaţia privind angajarea unui
administrator public a intrat in vigoare in urmă cu doi ani, postul nu
a fost incă infiinţat la Botoşani. Considerind că a sosit momentul,
Cătălin Flutur propune consilierilor locali aprobarea in organigrama
Primăriei a funcţiei pe care o va ocupa cel de-al doilea om, ca
importanţă, din municipiu. City managerul va fi mona dreaptă
a primarului, va face parte din personalul contractual şi deci nu din
categoria funcţionarilor publici. Va fi angajat pe baza unui contract
de management, cu un salariu de bază de circa 5.000 de lei, cu
obligaţia de a realiza indicatori de performanţă. Administratorul va
primi atribuţii de la primar, putind coordona aparatul de specialitate
al Primăriei, avind puterea să monitorizeze şi chiar să realizeze
proiectele de dezvoltare strategică a municipiului şi de atragere a
fondurilor europene. City managerul va avea atribuţii de control, va
putea fi ordonatorul principal de credite, va asigura şi relaţia
edilului şef cu Consiliul Local, insă nu-i va avea subordonaţi pe
viceprimari.şi
includ cunoaşterea unor limbi străine, lipsa condamnărilor şi a
colaborării cu fosta Securitate, 10 ani de vechime in cadrul
specializării, studii post-universitare şi minim cinci ani intr-o
funcţie de conducere. "Va trebui să ştie de toate, să poată să-mi ţină
locul şi să fie un om in care să am incredere. Postul este prins in
lege de doi ani şi este folosit mai ales in Banat, Ardeal, dar şi la
noi, in Moldova, la Piatra Neamţ sau Iaşi. Cu rezultate foarte bune", a
declarat ieri primarul Cătălin Flutur. Administratorul public va fi apolitic şi
va avea, in principal, misiunea de a asigura coerenţa activităţii
municipale de-a lungul anilor, dar mai ales de-a lungul mandatelor de
primari. Infiinţarea postului va fi discutată de Consiliul Local in
şedinţa de pe 30 septembrie, iar concursul va avea loc cel mai probabil
după 30 de zile. Din aproximările primarului, cel tirziu in decembrie
municipiul va avea un manager in funcţie. Acest model este aplicat şi in ţări europene, precum Danemarca, Germania, Irlanda, Marea Britanie,
Olanda sau Suedia. In Statele Unite, administratorul public este o
persoană care se pricepe la toate, are cunoştinţe temeinice şi este
angajat pe baza unui contract de munca. City managerul nu are nicio
legătură cu politica. El il degrevează pe primar de toate treburile
curente ale localităţii şi nu se schimbă la alegeri. Primarul se ocupă
doar de strategia de dezvoltare a localităţii şi de reprezentarea
comunităţii care l-a ales la diferite intilniri locale sau
internaţionale. Criteriile de participare la concurs sunt extrem de dure.
administrator public a intrat in vigoare in urmă cu doi ani, postul nu
a fost incă infiinţat la Botoşani. Considerind că a sosit momentul,
Cătălin Flutur propune consilierilor locali aprobarea in organigrama
Primăriei a funcţiei pe care o va ocupa cel de-al doilea om, ca
importanţă, din municipiu. City managerul va fi mona dreaptă
a primarului, va face parte din personalul contractual şi deci nu din
categoria funcţionarilor publici. Va fi angajat pe baza unui contract
de management, cu un salariu de bază de circa 5.000 de lei, cu
obligaţia de a realiza indicatori de performanţă. Administratorul va
primi atribuţii de la primar, putind coordona aparatul de specialitate
al Primăriei, avind puterea să monitorizeze şi chiar să realizeze
proiectele de dezvoltare strategică a municipiului şi de atragere a
fondurilor europene. City managerul va avea atribuţii de control, va
putea fi ordonatorul principal de credite, va asigura şi relaţia
edilului şef cu Consiliul Local, insă nu-i va avea subordonaţi pe
viceprimari.şi
includ cunoaşterea unor limbi străine, lipsa condamnărilor şi a
colaborării cu fosta Securitate, 10 ani de vechime in cadrul
specializării, studii post-universitare şi minim cinci ani intr-o
funcţie de conducere. "Va trebui să ştie de toate, să poată să-mi ţină
locul şi să fie un om in care să am incredere. Postul este prins in
lege de doi ani şi este folosit mai ales in Banat, Ardeal, dar şi la
noi, in Moldova, la Piatra Neamţ sau Iaşi. Cu rezultate foarte bune", a
declarat ieri primarul Cătălin Flutur. Administratorul public va fi apolitic şi
va avea, in principal, misiunea de a asigura coerenţa activităţii
municipale de-a lungul anilor, dar mai ales de-a lungul mandatelor de
primari. Infiinţarea postului va fi discutată de Consiliul Local in
şedinţa de pe 30 septembrie, iar concursul va avea loc cel mai probabil
după 30 de zile. Din aproximările primarului, cel tirziu in decembrie
municipiul va avea un manager in funcţie. Acest model este aplicat şi in ţări europene, precum Danemarca, Germania, Irlanda, Marea Britanie,
Olanda sau Suedia. In Statele Unite, administratorul public este o
persoană care se pricepe la toate, are cunoştinţe temeinice şi este
angajat pe baza unui contract de munca. City managerul nu are nicio
legătură cu politica. El il degrevează pe primar de toate treburile
curente ale localităţii şi nu se schimbă la alegeri. Primarul se ocupă
doar de strategia de dezvoltare a localităţii şi de reprezentarea
comunităţii care l-a ales la diferite intilniri locale sau
internaţionale. Criteriile de participare la concurs sunt extrem de dure.