Exclusiv! Un client E.On a dovedit în instanţă umflarea facturilor la energie electrică

sediu eonUn client al companiei E.On Energie România SA a reuşit să anuleze în instanţă două facturi uriaşe primite pentru un consum fictiv.

Judecătorii i-au dat dreptate doctoriţei Raisa Cotic, ce are un cabinet medical în Văculeşti şi care s-a trezit cu două facturi în valoare de 11.034 de lei, în condiţiile în care consumul mediu lunar era de 200-300 de lei.

Medicul s-a trezit în luna februarie 2012 cu o factură de 6.258 de lei despre care reprezentanţii E. On susţineau că este o regularizare pe ultimii doi ani, iar o lună mai târziu, a primit o nouă factură de 4.674 de lei pentru un aşa zis consum în două luni calendaristice. Cum nu a dorit să achite aceste facturi, E.On a deschis acţiune în instanţă în care a solicitat obligarea clientei la plata facturilor emise.

Medicul a invocat o înregistrare eronată a conturului montat la cabinet, în condiţiile în care nu a consumat curent mai mult ca de obicei, iar sumele din facturi erau exagerat de mari. În cadrul procesului s-a dispus o expertiză  asupra contorului, iar expertul a concluzionat că, din cauza unor deficienţe în alimentarea electrică produse în perioada noiembrie 2011- martie 2012, contorul a înregistrat date eronate.

like facebook” Nu au fost respectate prevederile contractuale privind obligaţia furnizorului în asigurarea continuităţii la alimentarea cu energie electrică, nu s-au efectuat corect citirile de contor şi facturile contestate nu sunt reale”, se arată în expertiză.

Expertul a recomandat calcularea consumului şi facturarea prin aplicarea mediei consumului înregistrat cu un an în urmă, ceea ce înseamnăî facturi de 200-300 de lei.

Societatea E.On nu a fost de acord cu menţiune expertului dând vina pe client, care ar fi ales un tarif de facturare în care nu s-a încadrat şi nicidecum contorul a înregistrat greşit.

Judecătorii au reţinut concluziile expertului şi au decis să respingă acţiunea societăţii E.On privind obligarea la plata facturilor şi a obligat furnizorul de energie să storneze facturile şi să recalculeze consumul de energie pentru perioada aferentă celor două facturi. Mai mult decât atât, E.On a fost obligată să plătească cheltuieli de judecată de 1.865 de lei.

Sentinţa nu este definitivă, iar furnizorul de energie a atacat-o la instanţa superioară.

2 thoughts on “Exclusiv! Un client E.On a dovedit în instanţă umflarea facturilor la energie electrică

  1. AM AVUT OCAZIA SA O CUNOSC PE D-NA DOCTOR VENITA DE LA MOLDOVENI SAU UCRAINENI SI MERITA TOATE FELICITARILE. BRAVO CA A CREIAT PRECEDENTUL IN LEGATURA CU RECLAMATIILE ASUPRA EONULUI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *