Prefectul: gestionarea situaţiilor de urgenţă se va face cu mai multe dotări, personal sporit şi proceduri occidentale

prefectul de Botosani, Costica MacaletiÎntors de la o întâlnire cu primul ministru şi conducerea Ministerului Afacerilor Interne, prefectul judeţului a anunţat ultimele modificări ce se doresc a se face pe linia activităţii situaţiilor de urgenţă. Pe lângă o serie de dotări menite să-i ajute pe pompieri, în special în lupta cu focul, noile obiective vor presupune creşterea treptată a numărului de angajaţi ai sistemului, precum şi cel al efectivului de pompieri voluntari.

like facebook

„În ceea ce priveşte acest segment de intervenţie se lucrează la o serie de proceduri, asemănătoare celor din Franţa, care să permită acordarea unor facilităţi  pompierilor voluntari pentru intervalul orar în care aceştia sunt mobilizaţi la intervenţii.”, a explicat prefectul.

La întâlnirea din capitală au participat toţi prefecţii din ţară, făcându-se cu această ocazie şi un bilanţ al activităţii de urgenţă pe anul 2013. În acest context, judeţul Botoşani a fost nominalizat în rândul celor greu încercate de iarna din 2013, când autorităţile au salvat peste 350 de persoane din nămeţii ce au depăşit alocuri şi 4 metri.

Reprezentanţii Guvernului în teritoriu au fost instruiţi, totodată, de către conducerea ministerului de interne în privinţa alegerilor europarlamentare. Respectarea calendarului scrutinului din 25 mai va fi atent monitorizat de prefecţi, urmând ca aceştia să sprijine Autoritatea Electorală Permanentă pentru rezolvarea eventualelor probleme ce pot apărea. Totodată, prefecţii vor răspunde pentru legalitatea şi corectitudinea întregului proces electoral.

Sursa: comunicat presa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *