Serviciul de Permise are garsoniere, iar Garda de Mediu, bufet si dus

Grija autoritatilor locale pentru confortul bugetarilor de frunte este tot mai mare in judetul Botosani, scrie, in editia sa de joi "Cotidianul". Pentru Comisariatul Judetean de Mediu s-a achizitionat o vila cu 800.000 de lei. Cladirea, care are in jur de 300 de metri patrati construiti, adaposteste numai 13 angajati, care, pina la cumpararea sediului, incapeau in numai trei birouri intinse pe 20 de metri patrati. Reprezentantii Comisariatului de Mediu Botosani sustin ca de intreaga procedura de achizitie s-a ocupat Garda Nationala de Mediu, astfel incit nu se cunosc prea multe amanunte despre operatiune. Cert este ca abia la a treia licitatie s-a cumparat spatiul, dupa o procedura de licitatie urmata de negociere, despre care comisarul-sef sustine ca ar fi prevazuta mai nou in legislatie. "Spatiile necesare si suprafata sint destul de mari, astfel incit pretul negociat de cei de la Bucuresti a respectat ordonanta 34 privind achizitiile publice si consider ca pretul a fost cel real", a declarat Rodica Zelinca, comisar-sef al Comisariatului de Mediu Botosani. Printre altele, cabinetul comisarului-sef este prevazut cu bar si cu dus.

Daca la Garda de Mediu exista "doar" un bufet si un dus, la viitorul sediu al Serviciului de Permise si Inmatriculari Auto din subordinea Prefecturii sint amenajate apartamente in toata regula. Cladirea costa 2,7 milioane de lei si va fi receptionata in aceasta primavara. Pe linga ghiseele de relatii cu publicul, birouri si sala de examinare auto, cuprinde inclusiv doua garsoniere si trei apartamente. Acestea sint amenajate in virtutea mobilitatii functionarilor publici. Adica, in cazul in care la Botosani va lucra un prefect ori un subprefect din alt judet, acesta ar urma sa locuiasca la Serviciul de Permise. Dupa revolutie, Botosanii nu au fost condusi vreodata de un prefect sau un subprefect din alt judet. Imobilul costa 2,7 milioane de lei si are o suprafata construita de 1.000 mp.

Peste trei milioane de lei s-au cheltuit pentru ridicarea noului sediu al Inspectoratului Teritorial de Munca. Acesta a fost inaugurat in luna ianuarie si este prevazut cu instalatii de aer conditionat, un sistem de detectare a fumului si un altul, de alarma. In ciuda imbunatatirii vizibile a conditiilor de munca, la relatiile cu publicul tot se mai formeaza cozi, iar timpul de eliberare a unei carti de munca nu a fost redus. "Cea mai mare aglomeratie e in perioada 20 – 25 ale lunii, deoarece termenul de 25 este cel pina la care se pot depune documente si sint destul de multi care se lasa pe ultima perioada", da o explicatie Silvia Pasat, inspectorul-sef ITM, pentru rindurile care se mai formeaza la ghisee. Ea mai adauga si faptul ca eliberarea cartilor de munca nu era o problema de spatiu, ci de verificare a unor documente si de aceea nu s-a redus timpul in care se onoreaza cererile.

In luna mai este programata darea in folosinta a noului sediu al Inspectoratului Judetean in Constructii. Cei 16 angajati inca isi desfasoara activitatea intr-un apartament de 125 mp. Ei se vor muta insa intr-o cladire de 500 metri patrati, cu parter si doua niveluri, dar si cu garaj. Greu de inteles este insa ca, desi se cheltuieste un milion de lei cu ridicarea cladirii, suma in care intra si amenajarea garajului, contribuabilii nu prea vor putea ajunge cu masina la noul sediu, intrucit acesta este construit la marginea parcului, intr-o zona in care circulatia autovehiculelor este interzisa.

"Aceasta este intr-adevar o problema, dar numai acolo am gasit teren disponibil sa concesionam de la primarie", declara Ioan Ciobanu, inspectorul-sef al Inspectoratului Judetean in Constructii.