Un ordin dat de ministrul de Finanţe generează probleme în învăţământ

profesoriUn ordin din luna decembrie, impus „in regim de urgenta de catre Ministerul Finantelor Publice”, generează probleme în învăţământ. Pe lângă faptul că a condus la întârzierea salariilor în unele unităţi de învăţământ, acesta a crescut şi mai mult birocratizarea în sistem. Este vorba de Ordinului nr. 2006 din 13 decembrie 2013 privind modificarea ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.271/2004 pentru aprobarea precizarilor privind structura codurilor iban aferente conturilor de cheltuieli si venituri bugetare, precum si conturilor de disponibilitati deschise la unitatile trezoreriei statului. Potrivit reprezentantilor Sindicatului Invatamantului Preuniversitar Botosani, aplicarea ordinului „a crescut si mai mult birocratizarea” in invatamant si ca a dus la situatia in care o scoala „are un numar de aproximativ 70 de conturi, fata de 6 conturi existente la data de 31 decembrie 2013”.  Acestia sustin ca fiecare ordin de plată se face separat, iar comisioanele sunt plătite separat.

Nu ştim care este efectul de urmărire a modului de administrare al Finanţelor. Poate este benefic, poate nu , dar oamenii au avut de suferit din cauza acestui program de contabilitate. Măreşte si volumul de hârtii.  Ceea ce este foarte clar de la această ordonanţă, care a determinat întârzierea salariilor în unele unităţi, este că s-a mărit birocraţia. Plăţile se fac pe fiecare om în parte, pe ficare articol în parte„, sustine Iuliana Nacu, liderul SIP Botosani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *