În cadrul proiectului“Echilibru, o nouă abordare a vieții personale cu cea profesională” , MinisterulMuncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice – MMFPSPV în calitate de beneficiar – anunță înscrierea pentru persoanele interesate care se incadrează în grupul țintă, să urmeze un curs gratuit pentru programul de formare profesională de calificare în ocupația de ”baby – sitter”. Cursul este certificat de Autoritatea Națională pentru Calificări.
Grupul țintă îl reprezintă ”femeile aflate in somaj şi sunt înregistrate la AJOFM-uri, femeile peste 45 ani şi nu au un loc de muncă, femei beneficiare de venit minim garantat şi alte grupuri vulnerabile.”
Proiectul „Echilibru – o nouă abordare a vieţii familiale cu cea profesională” are ca obiectiv general asigurarea condiţiilor necesare reîntoarcerii pe piaţa muncii a tinerelor mame prin programe ţintite în favorizarea reconcilierii vieţii familiale cu cea profesională.
Cursul este structurat astfel : 120 de ore de teorie și 240 ore de practică.
Persoanele eligibile pentru cursurile de baby-sitter sunt femeile în următoarele situații:
1.Femei aflate in somaj şi înregistrate la AJOFM-uri;
2.Femei peste 45 ani şi nu au un loc de muncă;
3.Femei beneficiare de VMG;
4.Femei din alte grupuri vulnerabile.
Criterii de selecție:
1.Varsta cuprinsa intre 18 si 64 ani;
2.Nu are loc de muncă, nu realizează venituri dintr-o activitate economic sau socială, în baza unui contract de muncă sau in mod independent (pe cont propriu);
3.Starea de sănătate fizică și psihică o face aptă pentru îngrijirea și supravegherea copiilor;
4.Nu a suferit nicio condamnare pentru care s-a pronunțat o hotărâre judecatorească rămasă definitivă;
5.Nu a fost decazută din drepturile părintești sau nu i-au fost interzise drepturile părintești;
6.A absolvit minimum 8 clase;
7.A obținut aviz favorabil pentru a urma cursurile de baby-sitter în urma evaluării psihologice – se va realiza după confirmarea criteriilor prezentate la punctele 1-6
Dosarul de înscriere va cuprinde obligatoriu următoarele documente:
1.CV-ul, data și semnat, însoțit de documentele justificative,
2.Scrisoare de intenție,
3.Copie după actul de identitate,
4.Copie după certificatul de naștere,
5.Copie dupa certificatul de căsătorie, dupăcaz,
6.Adeverinta medicala care atestă că se poate înscrie la acest curs și că este aptă,
7.Declarație pe proprie răspundere că nu a fost decazută din drepturile părintești,
8.Unul din documentele: Copie dupa talonul de pensie/Adeverință de șomer sau carnet de evidență a șomerului,/Adeverință de la primărie pentru persoanele care beneficiază de venit minim garantat/Adeverință de la administraţia financiară că nu realizează venituri.
Dosarele se pot depune la sediul Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca Botosani, et.II, cam.230 pana pe data de 30.09.2013.
Sursa> comunicat AJOFM