Mii de clienţi nemulţumiţi de ultimile facturi primite de la E.on

factura eon2Facturile emise de E.on pentru energia consumată în ultimile două luni au stârnit nemulţumirea botoşănenilor. Ultima factură face o regularizare a certificatelor verzi din ultimul an şi introduce un procent de 10%  din energia furnizată achiziţionată la preţ liberalizat.

„Prezenta regularizare a valorii certificatelor verzi se face pentru consumul realizat în perioada 26 iulie -31 decembrie 2012, luând în considerare atât producţia totală internă de energie verde realizată anual cât şi preţul efectiv de tranzacţionare a certificatelor verzi”, se arată într-un mesaj E.on anexat facturilor.

Reprezentanţii companiei susţin că prevederile legale menţionează că furnizorul emite până cel târziu la 1 septembrie a fiecărui an regularizarea valorii certificatelor verzi aferente anului anterior ţinând cont de cota anuală stabilită de ANRE, energia electrică facturată şi preţul mediu ponderat al certificatelor verzi utilizate.

Un alt element de noutate, evidenţiat în facturi, de la 1 iulie, componenta de energie cu preţ liberalizat, mai mare decât cel reglementat de autorităţi. Într-o primă fază această componentă este de 10% iar difernţa de 90% din cantitatea livrată râmâne la preţ reglementat. Treptat procentul de energie cu preţul liber va creşte la 100%, până în 2017.

În prima factură preţul liberalizat al energiei furnizate de Eon este 0,47 lei fără TVA pentru un kWh, iar cel reglementat 0,35 lei fără TVA pentru un kWh.

Facturile au stârnit nemulţumirea tuturor clienţilor companiei, începând cu persoanele fizice, persoane juridice şi terminând cu instituţiile publice. Reprezentanţii Patronatului Judeţean al Întreprinderilor Mici şi Mijlocii susţin că nu este normal facturarea unor certificate verzi având în vedere că se plăteşte o cotă concurenţială de piaţă.

Au venit facturi de regularizare din iulie 2012 acum. Păi ce înseamnă asta. La sfârşitul lunii decembrie nu s-a făcut o regularizare? Se comportă ca nişte găinari, dacă îi prinzi bine, dacă nu, nu“, a precizat Manuela Zarug, directorul Serconf..

La ultima şedinţă de Colegiu Prefectural, primarii din judeţ au luat la rost şefii locali ai furnizorului de energie menţionând că nu îşi fac treaba.

“Cred că plătiţi angajaţii cu ora că vin numai şi înlocuiesc o siguranţă şi pleacă ştiind că imediat se va strica”, a menţionat Ştefan Cojocariu, primarul comunei Dimăcheni.

 

4 thoughts on “Mii de clienţi nemulţumiţi de ultimile facturi primite de la E.on

  1. [Marked as spam by Antispam Bee | Spam reason: Server IP]
    Asa se intimpla cind vinzi vaca vecinului si pe urma cumperi lapte de la el. Sintem o tara de prosti fara reactie .

  2. [Marked as spam by Antispam Bee | Spam reason: Server IP]
    Vinovata de aceasta situatie este intreaga clasa politica (fara nici o exceptie) pe care insa din ignoranta, prostie si mai ales delasare am propulsat-o la conducerea acestei tari. Ei (E-ON) nu fac altceva decit sa se foloseasca de „scaparile” legislative cu iz de penal (trafic de influenta, spaga sau loby cum spun americanii) precum si de haosul din politica romaneasca. Era un bank pe vremea lui Ceasca care spunea printre altele : cind tata (partidul) si mama (guvernul) se cearta intre ei, vai de capul copiilor. Pina nu ne vom trezi la realitate o sa ne mearga din ce in ce mai rau, precum taranii de la 1907. Ne meritam soarta cu prisosinta.

  3. Cred ca patronii austrieci practica un jaf desantat la adresa consumatorilor romani. Asa se intampla cind statul isi vinde resursele energetice altora veniti de aiurea. Va mai amintiti ce spuneau marii ,,misiti” bucuresteni in legatura cu avantajele privatizarii: ca statul este un foarte prost administrator si ca prin privatizare vom avea servicii de zece ori mai bune la preturi/tarife mult mai scazute, ca vom trai ca in sinul lui Adam. Realitatea este ca preturile si tarifele au crescut constant – an de an – si ca serviciile sunt din ce in ce mai proaste si mai scumpe.
    EON-ul face ce vrea in Romania. Eu stiu ca am un contract ferm cu EON, in care figureaza un pret al energiei. Din punct de vedere juridic, cum se justifica incalcarea grosolana a prevederilor contractuale. Personal nu am semnat nici un act aditional pentru furnizarea energiei verzi si nici pentru un pret liberalizat. Ar trebui ca noi toti sa dam in judecata EON-ul pentru incalcarea prevederilor contractuale. De la stat nu cred ca putem astepta vreun sprijin.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *