Forţa Civică a depus la Prefectură o petiţie privind continuarea procesului de intrare a României în Schengen

Partidul Forta Civica petitie BotosaniPartidul Forţa Civică Botoşani a depus, joi la amiază, la Instituţia prefectului o petitie avand ca subiect procesul de aderare a Romaniei la spatiul Schengen, precum si recentele pozitii adoptate de diferiti oficiali ai statului cu privire la acest proces. Un grup de membri ai PFC, condus de vicepreşedintele organizaţiei judeţene Caesar Huţanu, au lăsat la Prefectură un document prin care cer continuarea procesului de aderare a României la Spaţiul Schengen.

PFC, un partid 100% pro-european îşi doreşte continuarea acestui proces, continuarea eforturilor care au început în 2007 o dată cu aderarea României la UE. Ne dorim să intrăm şi în Spaţiul Schengen, care ar însemna aderarea profundă a României în UE. Suntem total împotriva declaraţiilor făcute de reprezentanţii Guvernului cu privire la faptul că aderarea la Spaţiul Schengen nu mai este o prioritate pentru România”, a spus Huţanu.

În petiţie, PFC cere demisia premierului Victor Ponta şi a ministrului de Externe, Titus Corlăţean.

Reprezentanţii PFC ar fi vrut să lase documentul prefectului Costică Macaleţi, însă, la ora depunerii, acesta nu se afla în instituţie.

Suntem dezamăgiţi că domnul prefect nu se afla în instituţie, mai ales că a fost informat cu privire la acţiunea noastră”, a adăugat Huţanu.

Iată conţinutul petiţiei:

PETIȚIE „VIITOR EUROPEAN PENTRU ROMÂNIA”

          Domnule Prefect,

          FORȚA CIVICĂ, partid politic parlamentar, prin membrii și simpatizanții săi, precum și prin reprezentanții în Parlamentul României, înaintează Guvernului – prin intermediul reprezentanților acestuia în teritoriu – petiția „VIITOR EUROPEAN PENTRU ROMÂNIA” având drept subiect procesul de aderare a României la spațiul Schengen, precum și recentele poziții adoptate de diferiți oficiali ai statului român cu privire la acest proces.  

          EXPUNERE DE MOTIVE

          România este o țară europeană.  Din punct de vedere geografic, cultural, istoric și economic, destinul nostru a fost, este și va fi parte din destinul european. 

          Aspirațiile europene ale poporului nostru, posibilitatea ca acest popor să evolueze în același pas cu celelalte popoare ale Europei civilizate au fost puternic frânate datorită unei jumătăți de secol petrecute de România sub apăsarea regimului comunist. Timp de 45 de ani, Cortina de Fier ne-a ținut departe de împlinirea noastră firească, ne-a separat în mod artificial și dureros de împlinirea destinului nostru firesc, de membru al marii familii europene. 

          Odată cu decembrie 1989 și – ulterior – cu aderarea, în 2007, la UE, regăsirea destinului european, democratic al României a fost posibilă, iar dezideratele democrației reale, ale unui stat de drept puternic și ale separației puterilor în stat, ale unei justiții independente și ale liberei circulații a persoanelor au redevenit accesibile și posibile pentru români.

          Pregătirile pentru aderare și asumarea întregului acquis comunitar (inclusiv acquis-ul Schengen, așa cum este el cuprins în Acordul Schengen din 1985, în Convenția de Implementare a Acordului Schengen din iunie 1990 și în Tratatul de la Amsterdam, intrat în vigoare la 1 mai 1999) au însemnat asumarea de către România a tuturor responsabilităților de ordin tehnic și politic pe care le presupune apartenența la Uniunea Europeană.  Aceste responsabilități politice au fost evidente, mai ales în spiritul Tratatului de la Amsterdam, care instituie așa-numitul „Spațiu de libertate, securitate și justiție” și care permite astfel statelor semnatare să condiționeze de unele cerințe, precum cele cuprinse în raportul MCV, aderarea la spațiul Schengen.

          În luna iunie 2011, România a obţinut votul final prin care Consiliul European şi Parlamentul European admiteau că au fost îndeplinite toate conditiile tehnice pentru primirea în Schengen. Pentru a obţine acest lucru, România a cheltuit peste un miliard de euro  pentru securizarea şi modernizarea frontierelor şi a echipamentelor folosite pentru a preveni traficul de persoane, imigraţia ilegală şi restul infracţiunilor transfrontaliere, precum şi pentru interconectarea sistemelor şi structurilor care ţin de Poliţie.

          Intrată în Uniunea Europeană în anul 2007, România ar fi trebuit – în conformitate cu înțelegerea inițială la nivelul UE și Tratatului de la Maastricht, să fie primită în zona Schengen în luna martie 2011. Intrarea a fost amânată, datorită unor lacune în domeniul reformelor din justiție și din cauza corupției. 

          Începand cu vara lui 2011, poziția unor țări membre ale UE, precum Germania, Austria și Finlanda, a devenit treptat favorabilă României și Bulgariei. În iunie 2011, Parlamentul Uniunii Europene s-a pronunțat pentru intrarea României și Bulgariei în Spațiul Schengen. Consiliul Ministerial al Uniunii nu a acceptat însă opinia Parlamentului European, motivându-și refuzul pe baza nemulțumirilor exprimate de guvernele Olandei și Finlandei față de absența de măsuri eficiente în domeniul anticorupției și combaterii crimelor organizate în Bulgaria și România.

 

          În iarna anului 2011, un prim raport MCV pozitiv punea România într-o poziție favorabilă și anticipa admiterea țării noastre în spațiul Schengen începând cu toamna lui 2012, după un al doilea raport MCV pozitiv, în două etape: mai întâi deschiderea frontierelor aeriene şi maritime, apoi cele terestre.

          În doar trei luni, din iunie până în septembrie, conflictele politice provocate de USL au pus sub semnul întrebării toate negocierile anterioare și au generat incertitudine cu privire la statul de drept, independența justiției și la intențiile puterii USL cu privire la lupta împotriva corupției și la viitorul democrației în România. 

          Precizăm că, pe parcursul întregii perioade menționate, cetățenii României, societatea civilă, și-au manifestat în mod repetat și vehement susținerea pentru măsuri imediate care să conducă la consolidarea statului de drept și a libertăților cetățenești, la independența justiției și la o combatere mai eficientă a corupției. 

 

          Astăzi, în apropierea Consiliului JAI, consiliu care ar trebui să readucă în discuție subiectul aderării țării noastre la spațiul Schengen, aflăm – cu stupoare și cu indignare – că acest proces nu mai este o prioritate pentru Guvernul României!  Înalți oficiali ai statului român – premierul Victor Ponta, Ministrul Afacerilor Externe, Titus Corlățean, Președintele Senatului – Crin Antonescu și Ministrul Afacerilor Interne, Radu Stroe – se pronunță cu detașare și superficialitate în legătură cu acest proces și ne anunță, pe noi și pe oficialii europeni, că nu sunt dispuși să ducă mai departe reformele legate de justiție, de statul de drept și de lupta împotriva corupției, în scopul accelerării aderării.

 

          După eforturi politice și diplomatice de durată, după investiții în valoare de peste 1 miliard de euro, cetățenilor României li se aduce la cunoștință că integrarea europeană profundă nu mai este obiectiv strategic pentru cei care conduc astăzi destinele țării.

 

          CERERILE NOASTRE

 

          Considerăm actuala poziție a guvernului USL și reprezentanților săi drept o dovadă de incompetență și de alterare voită a mandatului primit de la cetățenii României, în urma procesului electoral din decembrie 2012.

 

          Considerăm, de asemenea, că un stat de drept consolidat, o  justiție independentă, libertăți cetățenești garantate și o politică hotarâtă de combatare a corupției – în special în structurile statului român – sunt deziderate clare pentru toți cetățenii României. Ele nu sunt doar condiționări externe și facultative, venite din partea partenerilor externi, ci sunt componențe intrinseci ale responsabilității pe care actuala guvernare și-a asumat-o față de toți românii.

 

          Totodată, observăm o îndepărtare evidentă a actualei puteri de la direcția împlinirii integrării europene a României și de la pozițiile politice care definesc apartenența țării noastre la familia țărilor europene cu democrații autentice, moderne. 

 

          În consecință, prin prezenta petiție, cerem:

–         Demisia imediată a Ministrul de Externe, Titus Corlățean, precum și a prim-ministrului Victor Ponta, ambii autori ai unor declarații care se pun în contradicție cu valorile europene la care România a aderat începând cu anul 2007;

–         Definirea și exprimarea publică, de către Guvernul USL, a unei poziții proeuropene, de finalizare a integrării României în UE, având drept OBIECTIVE PRIORITARE aderarea la spațiul Schengen și intrarea în zona EURO;

–         Prezentarea, în cel mai scurt timp, de către Guvernul României, a unui plan de măsuri drept obiective principale:

  • Revocarea din funcții cuprinse în structurile guvernamentale centrale a tuturor celor care se află în conflict cu legea sau în situații de incompatibilitate;
  • Urgentarea, prin proceduri corecte și agreate de Comisia Europeană, a numirilor în funcție a procurorului general și a sefului  DNA; 
  • Protejarea instituțiilor juridice împotriva atacurilor frecvente venite din sfera politică.

 

          Cu stimă, Președinte CRISTIAN CONSTANTIN ROMAN

 

4 thoughts on “Forţa Civică a depus la Prefectură o petiţie privind continuarea procesului de intrare a României în Schengen

  1. Domnule Roman,
    Te rog sa citesti si dumneata expunerea de motive din cuprinsul Petitiei lasate la Prefectura in comparatie cu ,,cerintele din final” si ai sa vezi ca nu exista nici o legatura ( acestea fiind total paralele).
    Eu, Anca Balan, iti cer sa retragi aceasta scrisoare mizerabila – cu iz puternic de ungureni(Mihai Razvan), din urmatoarele motive:
    1. Termenul martie 2011 a fost devansat datorita coruptiei generalizate existente in timpul guvernarii PDL;
    2. Dumneata confunzi principiile democratice ale functionarii unui stat de drept- asa cum sunt ele inscrise in tratatele UE – cu practicile dezastruoase ale regimului Basescu: intocmirea unor dosare penale la comanda, doar pe motive politice, actiuni de tip politienesc , transformarea serviciilor secrete in politie politica, mentinerea la conducerea DNA si a Procuraturii a unor sefi care executa la comanda orice actiune li se cere impotriva opozantilor politici ai lui Basescu si compania;
    3. Spolierea bugetului statului roman si a companiilor de stat de catre acoliti ai PDL;
    4. Lupta impotriva coruptiei a inceput sa-si arate croadele abia acum, de cind Romania este guvernata de USL;
    5. Interpretarea prosteasca a pozitiei Guvernului Romaniei privitoare la intrarea Romaniei in Schengen; sa fie clar, daca in trecut Romania a negociat aproape orice problema ,,in genunchi”, a venit vremea sa negociem cu sira spinarii dreapta, asa cum fac polonezii. Ce vrei dumneata, sa le mai dam si nemtilor si finlandezilor niste contracte grase pe sume colosale( care, de fapt, inseamna mita politica) sau sa stam sluj la usa lor? Nu, domnule Roman, eu sunt de acord cu pozitia actualului Guvern: putem trai si fara Schengen la o adica; in plus, trebuie sa recunosti si dumneata ca situatia de astazi reprezinta rezultatul conspiratiei interne, recte Cotroceni si a unor europarlamentari romani impotriva propriei patrii;
    6. Nu Guvernul Ponta este vinovat ca unele cancelarii au rezerve – motivate sau nu – ci cetele de rromi sau de romani certati cu legea care fac ravagii in Franta, Germania, Italia, Finlanda, Olanda s.a.
    Iti propun sa te lasi de bancuri, domnule Roman.

    1. pe cine reprezinta, astia? cine sunt acestia? ce vor? in numele cui vorbesc?
      apropo, dle Roman, ce ati rezolvat cu hatararea de la primarie, cu taxele, majorate? a fost numai imagine?

  2. Dupa modul elaborat al comentariului de mai sus, sunt convins ca e o opinie politica USL, o reactie la nervi. Ce conspiratie interna? Ar trebui sa ascundem adevarul? Cum faci tu cand te bate barbatul si a doua zi iesi cu el de brat, mimand ca totul e OK? Putem trai fara Shenghen (dupa mintea ta indoctrinata, care justifica prostia, imbecilitatea unor amatori care au pretentia sa conduca Romania) pentru ca tu nu ai fost si nu speri sa ajungi mai departe de Balti sau Cernauti? Cat despre dosarele si arestarile presupuse la comanda, eu stiu ca au fost mai multi arestati PDL decat de la opozitie in guvernarea Boc. Nu degeaba spuneau PSD-istii panicati ca ” au luat de-ai lor si urmeaza sa intre ai nostri”. Nu le mai plange de mila. Ei au miliarde si tu faci foame. Cat despre MRU, e unul dintre cei mai rasati intelectuali din Romania la ora actuala, un om in fata caruia tu te simti un nimic (d.p.d.v.intelectual vorbesc, pentru ca el, chiar daca nu te cunoaste, te respecta – ca asa a fost educat). Apropo, la ora depunerii petitiei(ora 14.00, in timpul programului de lucru legal), desi a fost anuntat, prefectul era la „La Strada”. Un simplu cetatean daca venea la el era dator sa il respecte, sa fie la dispozitia lui. Cu atat mai mult cu cat au fost vreo sase-sapte, sau cati sunt in poza aia. USL – Tupeu-Aroganta-Nesimtire-Amatorism-Minciuna

  3. Anco, ai scapat un bun priklej pentru a tacea, vorba imbuibatului ala de Stroe. La cum gandesti, pot sa treaca milioane de romi prin Europa, tot nu vom intra in Schengen, pentru ca gandirea asta tipic uselista aduce al naibii de mult cu national-comunismul lui Ceausescu si national-socialismul lui Hitler. Faceti-va, frate, un bantustan al vostru si traiti acolo conform preceptelor voastre slinos-comuniste!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *