Aproape 300 de solicitări prin sistemul „112″ la Inspectoratul Judeţean de Jandarmi

112În fiecare an, la data de 11 februarie, se sărbătoreşte ziua numărului unic european de urgenţă „112”, ce reprezintă sistemul tehnic şi organizaţional al recepţionării şi transmiterii apelurilor de urgenţă pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.

Numărul pan-european de urgenţă „112” a fost creat în 1991, iar din luna aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România.

Începând cu anul 2008, „112” este unicul număr de urgenţă care poate fi folosit de pe orice telefon fix, telefon public sau mobil pentru a ajunge, gratuit, la serviciile de urgenţă (ambulanţă, poliţie, jandarmerie, pompieri) în orice ţară a Uniunii Europene.

Asigurarea unei reacţii imediate şi oportune în situaţii deosebite constituie o direcţie de acţiune importantă a Jandarmeriei Române. Astfel, în anii 2011 şi 2012, la nivelul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Botoşani, au fost înregistrate 269, respectiv 272 de solicitări prin sistemul „112”, care au constat, în principal, în tulburarea ordinii şi liniştii publice , scandaluri în familie, fapte cu violenţă şi sustrageri diverse articole din magazine .

Jandarmii vor desfăşura  acţiuni în unităţile de învăţământ în scopul creşterii gradului de informare a elevilor cu privire la necesitatea existenţei acestui  sistem şi la situaţiile în care trebuie utilizat.

Pentru a solicita sprijinul jandarmilor, cetăţenii pot apela non-stop numărul unic de urgenţă 112 sau se pot adresa celor mai apropiate secţii sau posturi de Jandarmerie.

Sursa: comunicat IJJ

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *