Procurorii anticoruptie au finalizat un dosar penal pe numele lui Constantin Contac, urmind sa-l trimita in judecata saptamina aceasta, potrivit unor surse judiciare citate, marti, de ziarul "Cotidianul". Contac este actionar majoritar al societatii Transporturi Auto, firma abonata la licitatii organizate de Directia Judeteana de Drumuri si Poduri (DJDP). DJDP a fost condusa, pina in august 2005, de fiul presedintelui CJ, Liviu Contac. Directia este subordonata Consiliului Judetean, condus din 2003 de acelasi Constantin Contac. Dupa aparitia Legii 161/2003, a incompatibilitatilor, Transporturi Auto a incetat sa mai participe la licitatii.
Anchetatorii au descoperit insa o firma-intermediar, Construct Com, care a inceput sa cistige licitatii pe banda, desi parcul auto de care dispune se reduce la doua camioane. Societatea in cauza, condusa de Ioan Andrici, fost coleg de liceu la seral cu Contac, nu are decit 15 angajati. Pentru a-si putea onora obligatiile contractuale, Construct Com preia personal, inchiriaza aproape toate utilajele si cumpara balast sau asfalt de la Transporturi Auto si Con 2000, firme controlate de Constantin Contac. De fapt, Andrici a recunoscut ca procentul de profit care-i revine este destul de mic si ca majoritatea banilor obtinuti din aceste lucrari intra in conturile firmei Transporturi Auto.
In 2005, in urma unei verificari a Autoritatii de Control a Guvernului, prefectul Cristian Roman a emis un ordin de incetare a mandatului presedintelui CJ, pentru incompatibilitate, din cauza afacerilor pe care Transporturi Auto le avea cu DJDP. Procesul a fost cistigat initial de prefectura. Contac a gasit insa o solutie pentru a ramine in functie: si-a convins fiul, in august 2005, sa demisioneze de la DJDP. Apoi, Liviu Contac a devenit director la Transporturi Auto.
Presedintele CJ are o interpretare originala a Legii incompatibilitatilor. "N-am fost in relatii directe de afaceri cu directia condusa de fiul meu. Este vorba de presiune politica. Mi-au spus (reprezentantii Guvernului – n.r.) ca daca nu renunt la functia de presedinte imi fac dosar penal", a spus Contac pentru Cotidianul. El este convins ca dosarul se va "clasa", pentru ca DJDP a organizat licitatii pentru respectivele lucrari, deci contractele incheiate au fost legale. "Nu sint vinovat de nimic. Ce sa fac, sa-mi inchid firma? Sa las pe drumuri 200 de angajati?", a declarat el. Ancheta DNA nu a perturbat colaborarea dintre intermediarul lui Contac si DJDP. In 2007, Construct Com a cistigat mai multe licitatii organizate de Directie, avind deja contractate lucrari in valoare de peste doua milioane de euro.
Conform unui raport al Camerei de Conturi Botosani, in 2003 DJDP a efectuat achizitii de beton asfaltic de peste 40.000 de euro, fara sa organizeze licitatie. Directia a optat pentru organizarea unei selectii de oferte si a trimis invitatii de participare inclusiv societatii Construct Com, desi aceasta nu detine statie de asfalt. De fapt, betonul asfaltic era produs tot de Transporturi Auto si vindut apoi societatii Construct Com, care, la rindul ei, il revindea DJDP. Astfel, au fost evitate contractele directe DJDP – Transporturi Auto, care l-ar fi pus in situatia de incompatibil pe Contac. Potrivit inspectorilor Camerei, betonul asfaltic achizitionat pe aceasta filiera era mai scump decit cel de pe piata libera.
Aceeasi schema a fost aplicata si in cazul produselor de balastiera, livrate tot Construct Com, desi societatea nu are balastiera. Balastrul si nisipul vindute de Construct Com catre DJDP au fost achizitionate de la SC Con 2000 SA Botosani, societate la care presedintele CJ este actionar