Deşeurile botoşănenilor, cardul de asigurări de sănătate şi operativitatea instituţiilor statului, în atenţia prefectului

 

prefectul Adrian Constantinescu
prefectul Adrian Constantinescu

Prefectul Adrian Constantinescu şi-a continuat, în aceste zile, vizitele la instituţiile deconcentrate şi la alte unităţi ce lucrează direct cu publicul botoşănean.

La Agenţia pentru Protecţia Mediului, una dintre cele mai importante probleme discutate a fost cea  privind deşeurile care, până pe 16 iulie, se depozitau pe platforma de gunoi din municipiul Botoşani. Soluţia provizorie, pentru care colaborează o serie de instituţii, este cea a unui spaţiu de stocare temporar ce să asigure preluarea deşeurilor din sudul judeţului, inclusiv cele ale municipiului. Deschiderea acestuia s-ar putea face în câteva luni, prefectul judeţului solicitând instituţiilor implicate ca, atât cât permite legea, să urgenteze documentaţia necesară şi lucrările de execuţie.

„Îmi exprim încrederea că, pentru două-trei luni, primarii din  localităţile judeţului Botoşani, unde funcţionează platforme de gunoi autorizate, vor înţelege necesitatea unei colaborări pentru preluarea temporară a deşeurilor populaţiei din zona de sud, până la deschiderea spaţiului de stocare din Botoşani.”, a declarat Adrian Constantinescu.

În acelaşi context prefectul judeţului a fost sesizat despre lipsa de reacţie a conducerii Urban Serv privind implicarea în operaţiunile de stingere a incendiului declanşat noaptea trecută la groapa de gunoi a municipiului Botoşani. Acest lucru a determinat intervenţia reprezentantul guvernului în teritoriu, care, i-a solicitat directorului general să sprijine pompierii aflaţi la faţa locului cu utilajele necesare, platforma de gunoi fiind încă în gestiunea Urban Serv.

Alte două unităţi vizitate de prefect în aceste zile au fost AJOFM şi Casa de Asigurări de Sănătate. S-au constatat aceleaşi deficienţe privind programul de lucru cu publicul, dar şi alte nereguli. Sesizările botoşănenilor care nu-şi primesc la timp cardurile europene de asigurări de sănătate l-au determinat pe prefect să solicite explicaţii şi soluţii de la preşedintele Casei de Asigurări.

  „Constat că unii directori sunt receptivi ca urmare a vizitelor efectuate şi a dialogului purtat direct cu ei. Dar sunt şi şefi de instituţii care nu au verificat spaţiile de relaţii cu publicul de ani zile, care sunt opaci în privinţa deschiderii instituţiei către cetăţean şi asta nu e tocmai o notă bună pentru ei.”, este de părere prefectul judeţului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *