Prefecţii şi subprefecţii vor fi evaluaţi din punctul de vedere al activităţii desfăşurate in 2006. Evaluarea se va face in perioada martie-aprilie 2007, de către Comisia pentru evaluarea Inalţilor funcţionari publici. Guvernul a adoptat, in şedinţa din 24 ianuarie, o Hotărire privind stabilirea unor măsuri pentru evaluarea performanţelor profesionale ale prefecţilor şi subprefecţilor in anul 2006. Evaluarea se face pe baza unui raport intocmit de prefect, respectiv subprefect, transmis Comisiei de evaluare pină la data de 28 februarie, şi a unui raport intocmit de Ministerul Administraţiei şi Internelor şi transmis Comisiei de evaluare şi, spre informare, Guvernului. Raportul de evaluare intocmit de Comisia de evaluare pentru fiecare prefect şi subprefect se inaintează Guvernului, care poate solicita Comisiei de evaluare reanalizarea calificativului acordat. Fişele de post aferente funcţiilor publice de prefect şi subprefect sunt aprobate de către ministrul Administraţiei şi Internelor. Funcţiile de prefect şi subprefect au devenit funcţii publice, potrivit OUG nr. 179/2005 pentru modificarea şi completarea Legii 340/2004 privind instituţia prefectului. Evaluarea inalţilor funcţionari publici se realizează de către Comisia de evaluare a inalţilor funcţionari publici, conform HG nr. 1209/2003.