Valeriu Iftime, despre primul său an de mandat la șefia CJ Botoșani: „Un an de viziune strategică”

Președintele Consiliului Județean (CJ) Botoșani, Valeriu Iftime, a transmis, sâmbătă, un așa zis raport de activitate pentru primul său an de mandat la șefia CJ. El a numit acest raport „Un an de viziune strategică”, deși a fost acuzat în repetate rânduri că nu a „livrat” nimic concret pentru populația județului, deși a făcut promisiuni foarte mari în campania electorală.

La un an de la învestirea în funcție, el vorbește în continuare de „prioritățile de dezvoltare ale județului, așa cum a rezultat din sondajul realizat pe parcursul ultimelor 12 luni”.

„Rezultatele sondajului arată că majoritatea botoșănenilor consideră dezvoltarea pe termen lung a obiectivelor strategice – drumuri, apă, gaz, rețele electrice, colaborarea dintre instituțiile publice și comunitate, ca fiind fundamentul creșterii calității vieții și al atragerii investițiilor. Principala preocupare exprimată de cetățeni este lipsa oportunităților de angajare, corelată cu salariile reduse, situație determinată în mare măsură de lipsa investițiilor majore în județ”, se arată în comunicatul transmis de Valeriu Iftime.

Șeful CJ vorbește în continuare de „proiecte strategice” despre care spune că „sunt cele care pot produce schimbări reale și durabile, cu impact direct asupra ridicării nivelului de trai”.

El a nominalizat câteva proiecte în domeniul infrastructurii rutiere și feroviare, în domeniul alimentării cu apă și a alimentării cu gaz. Iată proiectele sale:

1. Drumuri strategice:
– Drumuri Expres: Botoșani-Ștefănești/ conectarea cu noul Pod Stânca Costești; Rădăuți Prut-Darabani-Racovăț-Dorohoi-Bucecea-Huțani, conectare cu A7 prin DEx Botoşani – Suceava, identificarea soluțiilor de finanțare și elaborare a SF; Botoșani – Vercicani: conectarea directă cu A7, prin nodul strategic A7 – A8 Pașcani, proiect esențial pentru accesul direct la rețeaua de drumuri europene și autostrăzi;
Variante ocolitoare:
– Conectarea zonei Lebăda cu Bălușeni – Stăuceni, care să completeze inelul de centură al municipiului, conectând DN29D (spre Ștefănești) cu DN29C (spre Suceava) și DN24C (spre Vama Sculeni);
– Rețeaua feroviară:
Demersuri și interpelări la Ministerul Transporturilor privind reluarea lucrărilor pe tronsonul Botoșani – Hârlău, extinderea rețelei între Săveni și Darabani cu conectare la nodul feroviar Dângeni și modernizarea liniei pe traseul Iași-Dângeni-Dorohoi.
Deschiderea unui nou punct de trecere Teioasa (Darabani).
2. Apă:
Reorganizarea operatorului de servicii publice, reducerea pierderilor prin monitorizare eficientă a rețelelor, asigurarea apei potabile în parametri optimi prin modernizarea stațiilor de pompare și preluarea spre operare a aproximativ 150 km rețele.
Deblocarea proiectului de 159 mil. € privind modernizarea sistemelor de apă potabilă;
Reluarea lucrărilor la proiectul de investiții “Amenajarea complexă Vârfu Câmpului pe râul Siret”;
Programul “Asigurare utilități pentru fermieri”.
3. Gaz:
Introducerea în planul de dezvoltare TRANSGAZ pentru elaborare, realizare SF și proiectare pentru magistrala Coșula-Săveni-Darabani, magistrala Dorohoi-Darabani și magistrala Gorbănești-Ștefănești.
4. Rețele esențiale – Energie electrică: Implementarea liniei 400 kV Suceava-Bălți;
Montarea unei stații de 400/110 kV pe teritoriul județului creând premisele pentru o dezvoltare economică mai rapidă.
5. Conectivitate administrativă și instituțională.
Toate aceste sunt necesare pentru a avea un județ atractiv atât pentru turiști și investitori, cât și pentru tineri, astfel încât aceștia să rămână în Botoșani.

„În acest prim an de mandat am pus pe masa Guvernului problemele reale ale Botoșaniului și am reușit să deschidem uși care până acum erau închise. Prioritatea noastră rămâne infrastructura completă, de la drumuri și rețele esențiale până la energie și apă, pentru ca județul să devină atractiv pentru investiții și un loc mai bun pentru toți botoșănenii”, a spus Iftime.

Urmareste-ne pe Google News

3 thoughts on “Valeriu Iftime, despre primul său an de mandat la șefia CJ Botoșani: „Un an de viziune strategică”

  1. Un program dat naibii ! Doar că aproape toate aceste viitoare proiecte nu aparțin de CJ și nici nu au fost gândite și lansate de Iftime; ele aparțin de alte entități, unele fiind în derulare.
    De ex. – ce treabă are președintele CJ cu dezvoltarea liniilor de cale ferată? Nici una.
    O asemenea lucrare ar putea fi inclusă în lista de investiții a Căilor Ferate probabil în viitorii 20 de ani, Ce treabă are Iftime și CJ cu proiectarea și execuția conductei de gaz metan spre Săveni și Darabani ? Nici una. Ca urmare, ceea ce a spus Iftime sunt chiar baliverne. In schimb, nu este în stare să pună ordine la societatea de apă, care are pierderi uriașe și pentru a-și acoperi nevoia de bani majorează mereu prețul apei și pune bir pe apa de ploaie care pică din cer.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *