A fost prezentat primul autobuz pe hidrogen și baterii electrice din România. Un fost director din Botoșani, prezent la eveniment

A fost prezentat primul autobuz pe hidrogen și baterii electrice din România. Un fost director din Botoșani a fost prezent la eveniment.  Daimler Truck & Bus România a adus la Iași, în cadrul unui roadshow național, noul autobuz urban Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell, primul model cu tehnologie pe bază de hidrogen și baterii litiu-ion de ultimă generație, conceput pentru un transport public cu emisii zero și autonomie extinsă.

Evenimentul din Iași a avut loc miercuri, 24 septembrie 2025. Aici a participat și fostul director Eltrans Botoșani, Victor Ivănescu.

Autobuzul Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell face parte dintr-un tur național de prezentare desfășurat în perioada 15 septembrie – 3 octombrie 2025, cu opriri în orașe precum Pitești, București, Iași, Cluj-Napoca și Oradea.

„Prin acest roadshow dorim să aducem mai aproape de autoritățile locale și de partenerii noștri o soluție de mobilitate urbană care îmbină inovația cu responsabilitatea față de mediu. Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell este un exemplu concret al angajamentului nostru de a susține tranziția către transportul public sustenabil în România, dar și o soluție tehnică viabilă pentru înlocuirea autobuzelor cu propulsie convențională”, a declarat Bogdan-Eugen Aldea, Manager Vânzări și Marketing Autobuze și Autocare în cadrul Daimler Truck & Bus România.

Modelul redefinește standardele mobilității urbane sustenabile, oferind o autonomie de până la 600 km în versiunea solo și aproximativ 500 km în cea articulată, fără necesitatea încărcării intermediare. Această performanță este posibilă datorită combinației între bateriile litiu-ion de ultimă generație și pila de combustie pe bază de hidrogen.

Capacitatea de transport este de până la 88 de pasageri în varianta solo și 128 în cea articulată, iar interiorul este gândit pentru confort și accesibilitate. În plus, autobuzul este echipat cu sisteme de siguranță de ultimă generație, inclusiv Preventive Brake Assist 2, Sideguard Assist 2 și Frontguard Assist, completate de tehnologia MirrorCam și opțiuni de camere 360° sau 270°.

One thought on “A fost prezentat primul autobuz pe hidrogen și baterii electrice din România. Un fost director din Botoșani, prezent la eveniment

  1. Se pare că în orașul nostru, tramvaiul – simbol al transportului civilizat, electric și eficient – a fost trimis la pensie și vândut la preț de „fiare vechi” , iar în locul lui ne-am ales cu o flotă de autobuze care fac turism urban cu aerul condiționat pornit… pentru scaunele goale.Da,ăsta e adevărul …nu mai strâmbați din nas😋

    ❌ Când au renunțat la tramvaie, ni s-a spus că sunt „depășite”, „zgomotoase” și „greu de întreținut”. Așa că le-am scos de pe șine și am pus în loc autobuze care zac blocate în trafic sau circulă prin cartiere unde nici GPS-ul nu știe de ce le-a trimis acolo. Trasee croite parcă în joacă, fără noimă, fără oameni, dar cu multe promisiuni.
    Dau un exemplu: dacă stai la ANL Bucovina( sau in zona aia ) și vrei la Piață( aia mare,nu asta mică și scumpă), tre’ să mergi cu 102 până la gară,acolo cobori, stai in soare, frig, lapoviță, viscol, vorex polar sau taifun și…aștepți să vină busul 101. Bun, aici dai bani pe alt bilet și poc,poc,…mergi la piață. La întors e la fel ! Ți se usucă zarzavatul până ajungi acasă( tur – retur ).
    Si ne mai mirăm că și sarakii din Botoșani își cumpără un bmw cu 1milion de km la bord sau un wv golf 1 la 400 euro și merg la piață cu acele hârburi!

    ✅Adevărul e simplu: tramvaiul, cu tot cu șinele lui, e o soluție mult mai modernă, nu un capriciu retro. E electric, nu scuipă fum, nu se strecoară pe banda de biciclete și, dacă e bine gândit, transportă sute de oameni eficient, inclusiv cetățeni săraki ,care acum …circulă cu mașini poluante din ’80. Exact ce ne trebuie într-o epocă în care fondurile europene bat la ușă și ne roagă aproape să ne civilizăm.

    ✅Soluția? Nu doar să reintroducem tramvaiele, ci să le tratăm ca investiții serioase în viitorul urban, cu linii dedicate pentru toate cartierele importante din Botoșani, cu garnituri moderne, silențioase și accesibile. Cu fonduri europene disponibile, ar fi păcat să ne mulțumim cu autobuze goale care ard motorină sau consumă curent aiurea atunci când circulă/staționează aproape goale pe cele 2 linii( 101 si 102 )
    Cât despre autobuze cu hidrogen în Botoșani? No,…asta chiar e pură fantezie ! E periculoase ! 🤭

    Cu voia dvs. o să citez din Matei 19:24*
    ” Vă mai spun iarăși că este mai ușor să treacă o cămilă prin urechea acului decât să circule un autobuz cu hidrogen pe străzile din Botoșani „.

    *Matei,e vecinul meu de bloc, iar 19:24 e ora la care a scos pe gură această metaforă inspirată din Biblie.😋

    Concluzie
    ✅Poate e momentul să ne suim iar pe șine – dar de data asta, cu cap.
    Mulțumim

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *