Angajați ai Spitalului Județean Botoșani, jigniți și agresați de pacienți și rude. „În orice societate civilizată respectul și empatia sunt esențiale”

Foto: Antena3

De la începutul acestui an, angajații Spitalului Județean de Urgență „Mavromati” din Botoșani s-au confruntat cu nenumărate situații în care au fost jigniți, amenințați, agresați verbal, dar chiar și fizic de pacienți sau rudele acestora. Cele mai multe astfel de probleme au avut loc în camera de gardă psihiatrie.

„Există cazuri de agresiune fizică și verbală, în special verbală asupra personalului medical. Ele sunt menționate în foaia de observație sau în alte documente medicale. Se întâlnesc preponderent în camera de cardă psihiatrie și serviciul de urgență, dar având în vedere numărul mare de prezentări în aceste servicii nu toate cazurile de agresiune sunt consemnate în aceste documente”, ne-a mărturisit purtătorul de cuvânt al Spitalului Județean Botoșani, Ioan Asaftei.

Cadrele medicale reușesc să își păstreze calmul chiar și în aceste situații pentru a-și duce la îndeplinire actul medical. Reprezentanții unității spitalicesc fac un apel la respect și empatie din ambele părți, atât din partea pacienților, cât și a cadrelor medicale, astfel încât să existe un climat de colaborare bilateral avantajos.

Agresiunea verbală și fizică asupra personalului medical este complet inacceptabilă și trebuie să promovăm un climat de respect și colaborare între pacienți și echipa medicală pentru că în orice societate civilizată respectul și empatia sunt esențiale, iar violența de orice fel nu-și are locul”, spune Asaftei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *