Nu primeşti bon fiscal, mănânci gratis! Este anunțul surprinzător venit de la ANAF, care face o campanie de informare a cetățenilor și îi îndeamnă să solicite bon fiscal pentru fiecare produs. Totodată, ANAF explică și situațiile în care clienții pot beneficia de bunurile și serviciile achiziționate, fără plata contravalorii acestora. Iată care sunt noile reguli de la ANAF pentru baruri, cafenele, fast-food-uri și restaurante!
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a lansat o campanie de informare prin care reamintește clienților din restaurante, baruri, cafenele și fast-food-uri că au dreptul la bon fiscal, iar când nu îl primesc, trebuie să îl ceară neapărat. În anumite situații, clienții au dreptul să beneficieze de serviciul prestat fără a plăti, dacă nu se respectă legea. Concret, la plata în numerar, clienții trebuie să solicite și să primească bonul fiscal, acesta fiind documentul obligatoriu care atestă tranzacția. În situația plăților prin card, clientul are dreptul să solicite emiterea și înmânarea bonului fiscal. La plata cu cardul de credit sau debit, operatorii economici nu au obligația legală de a emite și înmâna bonul fiscal, însă acesta poate fi tipărit și oferit la cererea expresă a clientului, precizează romaniatv.net. În cazul în care comercianții refuză emiterea și înmânarea bonului fiscal, cu excepția situației defectării aparatelor de marcat electronice fiscale când se emit chitanțe potrivit legii, clientul are dreptul de a beneficia de bunul achiziționat sau de serviciul prestat fără plata contravalorii acestuia, se precizează în campania ANAF de informare privind dreptul la bonul fiscal în domeniul HoReCa, potrivit bzi.ro.
Pentru a semnala cazurile în care dreptul la bon fiscal nu este respectat, ANAF pune la dispoziție o linie de contact pentru români. Orice situație de acest tip poate fi semnalată la adresa de e-mail de pe site-ul ANAF pentru sesizări, cu transmiterea unei fotografii/scanări lizibile a documentului înmânat pentru plata serviciilor/bunurilor achiziționate, achitate cu numerar, fără emiterea și înmânarea bonului fiscal.
Organizatorii nunților, botezurilor sau petrecerilor private au intrat în vizorul ANAF. Fiscul solicită datele clienților, informații despre meniuri, avansuri și serviciile suplimentare, măsură care ridică semne de întrebare privind impozitarea darurilor primite la astfel de evenimente. ANAF a precizat însă că darul de nuntă și de botez nu se impozitează și că noile reguli au ca scop combaterea evaziunii fiscale.
ANAF solicită organizatorilor din domeniul HoReCa să transmită informații clare despre evenimentele private organizate în locațiile lor și anume datele de identificare ale clientului (nume și prenume, plus număr de telefon), tipul evenimentului (nuntă, botez, aniversare, majorat, banchet), data și ora de desfășurare, numărul de participanți, meniul și prețul pe meniu, avansul încasat și modalitatea de plată (numerar sau transfer bancar), dar și informații despre alte servicii plătite (muzică, filmări, fotografii), precizează antena3.ro. ANAF le trimite administratorilor de săli sau restaurante un termen de cinci zile după ce primesc solicitarea pentru a trimite aceste informații în format electronic la o adresă de e-mail.
































A încercat cineva să mânânce și să plece fără să plătească…pe motiv că nu a primit BON FISCAL? Dacă da, atunci sa ne povestească, aici, câte zile a stat in spital după „corecția” aplicată de patronul localului😋
Nimeni nu pleacă din restaurant fără sa plateasca, fără bon da,dar mancat GRATIS…NICIODATĂ!
Incă o măsură la caterincă….!
🤤
Vrei zero evaziune? Interzice „cașhul”, fă plata doar cu cardul…și ai terminat treaba, nu ai nevoie de bon, alea,alea…are grijă banca de asta!
Platiți DOAR cu cardul și se termină evaziunea la populație. Evaziunea intre firme e altă poveste…! va urma