Seminar pentru profesorii din România şi Republica Moldova, organizat la Botoşani

seminar international la BotosaniÎn perioada 24-25 iunie 2013, în sala Centrul Cultural Luceafărul din Botoșani Centrul Istoric, s-au derulat lucrările Seminarului de formare ”eTwinning Plus – oportunități de colaborare școlară internațională”, organizat de către TEHNE – Centrul pentru Inovare în Educație în parteneriat cu Centrul Tehnologiei Informaționale și Comunicaționale în Educație (Republica Moldova) și cu Institutul de Științe ale Educației (România).

Evenimentul şi-a propus să contribuie la iniţierea și dezvoltarea unor proiecte educaționale eficiente prin colaborarea între cadre didactice din școli europene, în cadrul Acțiunii eTwinning a Comisiei Europene.

Au participat peste 50 de cadre didactice şi specialişti în educaţie din România (Bucureşti, Botoşani, Alba Iulia, Beiuş, Iaşi, Bacău, Turda) şi din Republica Moldova.

In deschiderea seminarului au luat cuvântul Dna Mihaela Huncă – inspector şcolar general la I.Ş.J. Botoşani, Dl. Olimpius Istrate – coordonator eTwinning în România şi Dl. Mihai Calalb – coordonator eTwinning în Republica Moldova.

Din agenda seminarului, amintim: prezentarea programului eTwinning (rezultate, semnificaţii), experienţe de implementare ale proiectelor internaţionale, modul de înscriere a unui proiect eTwinning şi de creare a proiectelor, idei de noi proiecte în parteneriat eTwinning Plus, instrumentele disponibile în spațiul virtual de lucru, simularea încărcării ideilor de proiecte pe platforma eTwinning, prezentări de idei de proiecte eTwinning plus / pe teme culturale.

Acţiunea eTwinning face parte din Programul Lifelong Learning al Comisiei Europene, fiind măsură acompaniatoare pentru Programul Sectorial Comenius.

Proiectele de tip eTwinning sunt realizate între două sau mai multe şcoli, pe discipline de studiu sau transdisciplinare. De exemplu, pentru disciplina Educaţie/Cultură civică, pot fi propuse proiecte privind tradiţiile din fiecare ţară parteneră, rolurile şi responsabilităţile elevilor în şcolile partenere, privind formele de organizare a elevilor – de ex., Consiliul elevilor, elevii făcând prezentări Powerpoint, fotografii, luând interviuri sau schimbând impresii prin e-mail cu colegii de la “şcoala geamănă” (şcoala parteneră). Alte proiecte pot aborda problematica mediului (ex., în ce fel de mediu vrem să trăim, cum ne ajută natura şi cum o ajutăm noi, care sunt principalele surse de poluare etc.), a alimentaţiei (de ex., mâncarea fast-food, chipsurile etc.), a igienei.

Informaţii suplimentare se pot obţine pe site-ul: http://etwinning.ro/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *