Asociaţiile familiale şi persoanele fizice nu vor mai fi obligate să prezinte certificatul de cazier fiscal cind solicită inregistrarea in Registrul Comerţului, intrucit informaţiile inscrise in cazierul fiscal vor fi transmise electronic de către Ministerul Finanţelor. O altă modificare stipulată in proiectul de lege adoptat de Guvern vizează organizarea şi gestionarea cazierului fiscal la nivelul administraţiilor fiscale. Astfel, la nivelul Ministerului Finanţelor Publice se organizează cazierul fiscal naţional, in care se ţine evidenţa contribuabililor din toată
Totodată, actul normativ scurtează termenul de eliberare a certificatului de cazier fiscal in regim de urgenţă, de la 5 la maxim 2 zile lucrătoare, contra unei taxe de urgenţă de 100 lei noi. Pentru eliberarea certificatului de cazier fiscal in regim normal, precum şi pentru transmiterea electronică a informaţiilor din cazierul fiscal, se va percepe o taxă de 5 lei noi. Instanţele judecătoreşti şi celelalte organe competente să constate faptele care se inscriu in cazierul fiscal şi să aplice sancţiuni sunt obligate, conform noilor prevederi, să transmită organului fiscal competent in gestionarea cazierului fiscal toate deciziile rămase definitive şi irevocabile referitoare la sancţionarea faptelor care se inscriu in cazierul fiscal. In cazierul fiscal se ţine evidenţa contribuabililor, persoanelor fizice şi juridice, precum şi a asociaţiilor, acţionarilor şi reprezentanţilor legali ai persoanelor juridice, care au săvirşit fapte sancţionate de legile financiare, vamale, precum şi cele care privesc disciplina financiară.































