Apar reguli noi pentru elevii din România. Temele pentru acasă, reglementate oficial prin ordin de ministru

Ministerul Educației a stabilit, pentru prima dată, un set de reguli unitare privind temele pentru acasă. Ordinul semnat de ministrul Daniel David introduce limite de timp, interdicții explicite și diferențieri clare în funcție de nivelul de învățământ.

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a semnat vineri ordinul care reglementează oficial modul în care sunt stabilite temele pentru acasă în învățământul preuniversitar. Documentul urmează să fie publicat în Monitorul Oficial și introduce reguli unitare aplicabile la nivel național.

Potrivit ministerului, ordinul are ca scop reducerea supraîncărcării elevilor și clarificarea rolului temelor în procesul educațional. Regulile sunt gândite diferențiat, în funcție de vârstă, nivel de studiu și nevoile reale ale elevilor.

„Pornind de la reglementări existente încă din 2016, am încercat să creez un context actualizat (inclusiv ca urmare a modificărilor legislative) în care procesul educațional să fie facilitat, nu încurcat, de temele pentru acasă, în plus adaugând mai clar și un mecanism de control al implementării acestei reglementări. Cred sincer că această reglementare ajută atât copiii, cât și profesorii să beneficieze de un context educațional nu doar performant, ci și plăcut și sănătos, întărind încrederea în școală și între elevi-profesori-părinți.

Reglementarea permite flexibilizări ale temelor – obligatorii și suplimentar-facultative – în funcție de nevoile copiilor: de la recuperare și consolidare a competențelor, până la performanță și relevanță pentru viața cotidiană, scrie capital.ro.

Alături de măsura care reglementează utilizarea a 25% din timpul dedicat fiecărei discipline pentru educație remedială (1. Recuperarea competențelor care trebuiau formate, dar nu au fost formate adecvat. 2. Consolidarea-fixarea competențelor pentru a fi utilizate. 3. Utilizarea competențelor în viața cotidiană. 4. Dezvoltarea competențelor pentru performanță), cred că această măsură va face școala și mai atractivă și mai eficientă, încurajând profesorii să lucreze împreună pentru o mai bună cooperare”, a transmis ministrul Daniel David.

Conform noului cadru, temele pentru acasă se împart în două categorii. Temele obligatorii trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate și să poată fi realizate de toți elevii clasei. Acestea au rol de consolidare și fixare a cunoștințelor predate la clasă.

Temele suplimentare sunt facultative și pot avea caracter general sau diferențiat. Ele pot fi utilizate fie pentru recuperarea materiei de către elevii care întâmpină dificultăți, fie pentru pregătirea elevilor cu rezultate peste medie.

Ordinul prevede explicit că la nivelul educației timpurii și la clasa pregătitoare temele pentru acasă sunt interzise, fără excepții.

 

Urmareste-ne pe Google News

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *