Inteligența Artificială își dovedește utilitatea într-un număr din ce în ce mai mare de domenii, de la industria de mașini și până la cea a jocurilor iGaming, precum cele disponibile pe platforma slotoro, precum și în medicină, asistență digitală sau producția de roboți. În ultimii ani se constată o creștere a prezenței în mediul digital a conținutului generat cu ajutorul Inteligenței Artificiale, începând cu 2025 fiind lansate numeroase programe inteligente, precum ChatGTP, Llama, Bloom, PaLM și Gemini.
AI generează atât text, cât și imagini și videoclipuri, precum și alte formate media folosindu-și modelele de învățare și algoritmii. Nivelul atins de Inteligența Artificială este ridicat, însă, aceasta continuă să evolueze și să devină din ce în ce mai sofisticată. Resuseste să înțeleagă contexte, să genereze narațiuni logice și chiar să imite diferite stiluri de scris. Însă, care este raportul între oportunitățile oferite de AI și riscurile asumate atunci când generează conținut?
Oportunitățile oferite la nivel de conținut generat de Inteligență Artificială
Integrarea conținutului generat de AI în strategiile unei afaceri înseamnă acces la o varietate de oportunități de îmbunătățire a productivității și nivelului de angajament. Companiile care utilizează Inteligența Artificială vor avea parte de automatizarea rutinei de scriere a textelor, aceasta dovedindu-și utilitatea în generarea de descrieri de produs, postări pe rețelele de social media sau în materie de marketing. Scriitorii umani vor fi degrevați de aceste sarcini având posibilitatea de a își concentra atenția asupra aspectelor creative ale sarcinilor lor.
Folosirea conținutului generat de Inteligența Artificială mai vine și cu alte 5 beneficii:
- Conținut redactat mult mai rapid decât oamenii – în timp ce scriitorii umani au nevoie de timp pentru documentare, programele AI generează un text în câteva minute.
- Conținut targetat către audiența specifică – aceste instrumente inteligente de scris dispun de capacitatea de a analiza publicul-țintă și de a crea conținut personalizat, care să rezoneze cu ținta demografică.
- SEO îmbunătățit – textele generate de AI vor conține cuvinte-cheie care permit optimizarea căutării online, ceea ce va duce la poziționarea textului printre primele rezultate afișate de un motor de căutare.
- Raport preț-calitate mai avantajos pentru companie – angajarea de personal uman specializat în redactarea de texte reprezintă un cost suplimentar pentru o companie, mai ales dacă este vorba despre conținut tehnic sau care necesită un nivel ridicat de documentare. Utilizarea unui program bazat pe AI înseamnă costuri mult mai reduse și posibilitatea de a obține rezultate mult mai rapide decât în cazul scriitorilor umani.
- Mesajul companiei este relevant și atractiv – folosirea unui program de scriere bazat pe Inteligența Artificială înseamnă asigurarea transmiterii aceluiași mesaj în toate textele lansate de companie, ceea ce este mai dificil de obținut în cazul angajării mai multor scriitori umani, care vor avea stiluri diferite de scris.
Prin intermediul conținutului generat de AI se poate îmbunătăți experiența utilizatorului, dar și crește nivelul reputației brandului, precum și a loialității clienților, ceea ce va conduce la creșterea vânzărilor și a profitului companiei.
Riscurile utilizării de conținut generat de AI
Dincolo de oportunitățile și beneficiile oferite de conținutul generat cu ajutorul instrumentelor AI există o serie de riscuri care trebuie luate în calcul atunci când se utilizează astfel de texte. Este vorba despre 5 riscuri:
- Imposibilitatea de a genera noi idei – Inteligența Artificială folosește conținut deja existent, pe care îl transformă astfel încât să fie unic, însă nu poate genera idei noi, bazându-se doar pe ideile și subiectele aflate în trend.
- Posibil plagiat și conținut cu o calitate inferioară – față de scriitorii umani, care se documentează și furnizează texte informative, redactate din perspectiva umană, instrumentele AI nu reușesc această performanță, în unele cazuri existând chiar riscul de a plagia pentru a veni cu un text cât mai reușit.
- Lansarea de informații false și de narațiuni neadevărate – în textele create de Inteligența Artificială există riscul prezenței de informații care nu sunt reale și care le pot dauna utilizatorilor.
- Conținut devalorizat – motoarele de căutare, așa cum este Google, penalizează conținutul care urmărește o clasare cât mai bună în topul rezultatelor afișate în urma căutării, fiind prioritizate acele texte care le sunt utile cititorilor și care contribuie la îmbunătățirea experienței acestora.
- Ambiguitate privind implicațiile etice – din moment ce textele sunt create de algoritmii AI nu se știe cine își va asuma resposabilitatea privind nerespectarea acurateţei informațiilor din acestea.
Având în vedere aceste considerente, companiile trebuie să stabilească standardele etice și ghiduri precise în ceea ce privește utilizarea conținutului generat prin intermediul Inteligenței Artificiale.
Conținutul redactat de Inteligență Artificială afectează oamenii?
Atât utilizatorii, cât și scriitorii umani trebuie să fie conștienți de faptul că AI reprezintă atât o oportunitate, cât și o provocare pentru ei. În timp ce utilizatorii umani se pot confruntă cu riscul de a nu ști cine a scris un text, scriitorii vor trebui să fie mult mai implicați în procesul de scriere pentru a fi „priviți” de motoarele de căutare ca o autoritate. Indiferent ce se va întâmpla în viitor, cert este că textele generate de Inteligența Artificială deja sunt un trend în prezent.































