Guvernul a aprobat eliminarea indemnizaţiilor membrilor Autorităţilor Teritoriale de Ordine Publică (ATOP), o instituție cu rol pur consultativ și atribuții locale. Statul va economisi, altfel, zeci de milioane de lei pe an. Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a declarat că, prin această măsură, se reduc costurile serviciilor publice cu aproape 22 de milioane de lei pe an, în total, iar economiile pentru 2025 sunt de 6,8 milioane de lei.
Începând cu data de 1 august 2025, activitatea desfăşurată în şedinţele plenare şi în comisiile acestor autorităţi consultative, care vizează activitatea poliţiei locale, nu va mai fi remunerată.
”Guvernul a aprobat, în şedinţa de astăzi, la propunerea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, eliminarea indemnizaţiilor membrilor Autorităţilor Teritoriale de Ordine Publică ”- a anunţat ministrul Cseke Attila.
Este prima măsură propusă de Ministerul Dezvoltării, pentru reducerea costurilor administrative, după învestirea noului Guvern. Ideea a fost însă avansată, inițial, de Ilie Bolojan, încă înainte de a-și prelua mandatul de premier.
Ministerul dezvoltării, Cseke Attila a subliniat că măsura va aduce o reducere semnificativă a cheltuielilor la nivelul administraţiei publice locale.
”Reducem costurile serviciilor publice cu aproape 22 de milioane de lei pe an, în total, în România, iar economiile pentru 2025 sunt de 6,8 milioane de lei” a declarat ministrul.
Ce este ATOP și cu ce se ocupă
Această măsură a fost necesară, a spus ministrul, întrucât, ”până acum, membrii ATOP primeau indemnizaţii de şedinţă stabilite de Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau de consiliile judeţene, în cuantumuri de 5-10% din indemnizaţia lunară a primarului general sau a preşedintelui consiliului judeţean”.
”Pentru că membrii ATOP participă la şedinţe ordinare trimestriale, dar şi la şedinţe extraordinare, ori de câte ori este nevoie pe an, la convocarea preşedintelui sau la solicitarea unui număr minim de membri, cheltuielile cu aceste indemnizaţii variau foarte mult de la un judeţ la altul, fiind între 400-500 lei şi câteva mii de lei, fără un criteriu unitar de stabilire a acestor valori.
Până acum, în unele judeţe, un membru ATOP primea 3.285 lei net pentru o singură şedinţă lunară, ceea ce însemna un fond lunar de 50.000 lei şi un buget anual de 600.000 lei pentru această structură”, arată ministerul.
ATOP este un organism cu rol pur consultativ, fără personalitate juridică, care se organizează şi funcţionează la nivelul municipiului Bucureşti şi al fiecărui judeţ, şi a cărui activitate se desfăşoară în interesul comunităţii, în scopul „sporirii eficienţei serviciului poliţiei locale din unitatea administrativ-teritorială în care funcţionează”, se arată în comunicat.
Sursa:Stirileprotv.ro































