Zeci de profesori din Botoșani au participat la cursuri de pregătire profesională în Cehia, Franța sau Turcia

Zeci de profesori din Botoșani au participat la cursuri de pregătire profesională în Cehia, Franța sau Turcia, în baza unor proiecte cu finanțare europeană. Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Botoșani este beneficiar de consorțiu în cadrul Proiectului de Acreditare Erasmus+, finanțat cu sprijinul Comisiei Europene. Consorțiul reunește școli din mediul rural care se află la prima lor experiență Erasmus+ și care își propun să aducă mai aproape de elevi și profesori standardele educației europene, respectiv Școala Gimnazială Nr. 1 Blândești, Școala Gimnazială „Dimitrie Pompeiu” Broscăuți, Școala Gimnazială Nr. 1 Copălău, Școala Gimnazială Nr. 1 Cristești, Școala Gimnazială „Mihai Constantineanu” Dorobanți, Școala Gimnazială Nr. 1 Dumeni, Școala Gimnazială Nr. 1 Gorbănești, Școala Gimnazială „Gheorghe Popovici” Lozna și Școala Gimnazială Nr. 1 Mileanca.

Prin acest proiect, 39 de cadre didactice și inspectori școlari au beneficiat de experiențe valoroase de formare și schimb de bune practici, cu scopul de a transforma școlile din mediul rural în comunități educaționale mai moderne, mai incluzive și mai conectate la realitățile europene.

Activitățile de mobilitate, desfășurate în anul școlar 2024-2025, au urmărit participarea la cursuri de formare cu tematică relevantă în acord cu obiectivele proiectului după cum urmează:

Praga, Republica Cehă (2-6 decembrie 2024): 18 cadre didactice au participat la cursurile „InnovativeApproachestoTeaching” și „Teaching in the AI Age”, axate pe metode didactice moderne și integrarea tehnologiilor digitale în procesul educativ. Participanții au explorat perspective inovatoare și au pus bazele unor viitoare colaborări europene prin Erasmus+ și eTwinning.

Praga, Republica Cehă (3-7 februarie 2025): 12 cadre didactice au participat la cursul „Inclusive Education”, aprofundând teme esențiale pentru construirea unei școli prietenoase și accesibile pentru toți elevii: educație incluzivă, adaptare curriculară, evaluare diferențiată, comunicare nonviolentă și metode transcurriculare.

Istanbul, Turcia (5-9 mai 2025): 5 cadre didactice au urmat cursul „Digital Educationand Artificial Intelligence – KeyTools for FutureLearning”, unde au învățat să folosească instrumente digitale și aplicații de inteligență artificială pentru personalizarea învățării și creșterea siguranței în mediul online.

Montpellier, Franța (23-27 iunie 2025): 4 inspectori școlari au participat la un stagiu de observare în cadrul Académie de Montpellier, unde au descoperit modul de organizare și bunele practici implementate de colegii inspectori francezi. Programul a inclus vizite în școli, întâlniri de lucru și discuții privind managementul calității educației, monitorizarea și sprijinirea unităților de învățământ.

„Rolul acestor mobilități Erasmus+ este esențial pentru dezvoltarea profesională a cadrelor didactice și a inspectorilor școlari, dar mai ales pentru școlile din mediul rural care, prin aceste experiențe, fac pași importanți spre modernizare, digitalizare și o abordare incluzivă a educației.

Prin diseminarea competențelor și a bunelor practici dobândite, fiecare școală din consorțiu contribuie activ la crearea unei comunități educaționale europene, bazate pe colaborare, inovație și respect pentru diversitate”, a declarat inspectorul școlar general, Bogdan Suruciuc.

Urmareste-ne pe Google News

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *