Acuzații grave la adresa unei firme de servicii funerare din Botoșani. „L-au adus exact ca pe un sac de gunoi”

O firmă de servicii funerare și pompe funebre din Botoșani este acuzată de rudele unui decedat că și-au bătut joc de durerea lor, dar și de persoana ce trebuia repatriată. Tot necazul a început de pe 8 noiembrie, când un bărbat de 41 de ani, din Botoșani, tatăl unui copil a murit în Germania. Omul lucra ca șofer de camion alături de soția sa. La un moment dat, i s-a făcut rău și, din păcate, cadrele medicale nu au mai putut face nimic pentru a-l salva. Societatea la care botoșăneanul lucra a decis să suporte cheltuielile privind repatrierea trupului neînsuflețit astfel că a luat legătura cu o firmă specializată în acest sens din Botoșani.

„În data de 10 (n.r. noiembrie), am fost contactați de firma Florariu, că firma din Suceava a vorbit cu el pentru repatrierea defunctului. Ei s-au înțeles asupra costurilor. Noi am vrut să se facă serviciile care ni s-au spus că intră în banii respectivi: îmbălsămare, îmbrăcat, cu sicriu care să poată fi desfăcut acasă să îl vadă familia. Toate lucrurile i s-au adus la cunoștință de la bun început, prețul făcându-se în funcție de astea. I-am pus totul la dispoziție, noi fiind acolo, am fost unde trebuia să meargă firma de funerare care venea să îl preia. Ni s-a spus că doar o firma autorizată de funerare îl poate ridica, am luat și numărul personal al persoanei care era direct contact, adică de la el trebuia să ia trupul neînsuflețit”, povestește sora botoșăneanului decedat.

Potrivit acesteia, familia a fost contactată din nou de firma de servicii funerare din Botoșani susținând că doar o firmă din Germania poate ridica trupul neînsuflețit, să îl ducă la o capelă, iar de acolo să fie preluat de ei pentru a fi adus la Botoșani.

„Am sunat la pompe funebre acolo în Germania și a spus că de ce să ridice o altă firma trupul și să îl plimbe, când firma care vine și este autorizata ar trebui să facă asta. Asta se face doar în cazul când firma respectiva nu are autorizație și găsesc intermediari să fie la rândul lor plătiți. Domnul Florariu ne-a mai spus că poate avem pe cineva care vorbește germană, noi oferindu-i și asta. După câteva ore, sună și ne spune în felul următor, noi neavând nici o treaba cu înțelegerea dintre el și firma unde era angajat fratele meu: Dacă trimiți pe cineva acum la mine și îmi aduce 1000 de euro cash, eu acum dau drumul la acte, acum pleacă mașina. Dar nu pot sa va dau chitanță sau factura. O sa vă mai coste 300 de lei traducerea certificat de căsătorie și de naștere (nefiind necesare traducerea lor) dar nu e problema avem noi traducător”, povestește femeia.

Aceasta susține că l-a îndrumat pe reprezentantul firmei de pompe funebre să discute cu conducerea societății la care a lucrat fratele ei, cea ca i-a contactat pentru repatriere.

„Auzind asa ceva i-am spus să sune la firma care la contactat care s-a înțeles, să le spună lor deoarece noi nu avem nici o înțelegere cu el, să le spună lor de bani. A spus că îi este rușine să ii mai sune, să le mai ceară bani. După ceva timp, ne spune că a vorbit cu cei de la Suceava și s-a rezolvat. Noi știind că mașina pleacă în ziua respectiva, din spusele lui. A doua zi i-am sunat să vedem, a plecat după el sau ce trebuie să facem. A spus că mașina lui nu poate pleca așa când vrem noi. Lui i s-a plătit cât a cerut dar să vina singur, a luat bani pentru o singura persoana, nu grupaje. El pleacă dacă ii dam 300 de euro pe zi, dacă ne permitem să îi dăm 300 de euro pe zi, el pleacă. A început să înșire. Îl costa chiria 100 de euro, 100 de euro pe zi șoferul, 70 de euro pe zi cazare, 30 de euro pe zi mâncare. De parcă pe noi ne interesa așa ceva și ce are el de plătit. Totul a continuat câteva zile”, a spus femeia.

După câteva zile, familia botoșăneanului mort a mers să întrebe dacă a plecat cineva după trupul neînsuflețit ori ce urmează să se întâmple.

Noi am avut o persoană de contact acolo la spital în Germania și am sunat în fiecare zi să vedem dacă l-a luat cineva, răspunsul era același, au amânat programarea pe mâine, a doua zi la fel. I-a zis să spună clar, să știm, mai ales că copilul nu știa că tatăl lui a decedat. Și trebuia să îl pregătim cumva, să putem să îi spunem. Are aproape 12 ani, nu e mic să nu își dea seama. Domnul Florariu a aruncat niște euro pe masă, crezând că așa ne intimidează, că el are bani, e cineva. A început soțul să întrebe dacă e pornit, când ajunge să ne spună. El a început să se enerveze și să strige. Ieși afara din casa mea, eu dacă vreau nu îl aduc, îl aduc peste o lună, îl aduc când vreau, oricum actele eu le am așa că nu poate nimeni să facă ceva fără mine. Domnul Florariu a trimis un intermediar de origine română din Frankfurt care are un sediu acolo și a luat actele. A început să ne amenințe, totul fiind înregistrat de camerele pe care le are în sediul din Primăverii. Am sunat la firma din Suceava să le spunem ce sa întâmplat, domnul Florariu a început să mintă în ultimul hal, deși pe camere sunt înregistrările cum s-a întâmplat. Fiind întrebat din nou, când ajunge, când pleacă după el, a început iar…. Că el e al doilea pe România, el are 20 de mașini, el are mașină de 180 de mii de euro, deviind total de la ce este întrebat. După o săptămână a ajuns în final acasă. Exact ca un colet, sicriul nu era cum a fost înțelegerea, nici măcar îmbrăcat cu hainele peste el, acoperit la fata”, spune femeia.

Familia botoșăneanului se plânge că societatea de pompe funebre a fost plătită pentru anumite servicii, l-au adus „exact ca pe un sac de gunoi”.

„Firma asta de funerare, cum spune domnul Florariu, că el e cel mai șmecher, e cineva, nici măcar crucea de lemn nu i-a adus-o, cea de pe piept, toate fiind plătite. Adică absolut toate serviciile pe care noi le-am cerut el a fost plătit. Doar să taie sicriul a cerut 300 de euro, ceea ce nu s-a întâmplat”, mai spune, supărată, femeia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *