Probleme grave descoperite la Spitalul Județean Botoșani, după un control. Pacienţii erau conectaţi la aparate de oxigen în apropierea lumânărilor și brichetelor

33 de deficiențe au fost găsite la Spitalul Județean Botoșani, după un control al comisiei de pre- acreditare, efectuat la începutul anului, menit să arate problemele unităţii, înainte de a începe procesul de acreditare, care se va demara în această toamnă.

Evaluatorii, membri ai Autorității Naționale de Management al Calităţii în Sănătate (ANMCS),  au stabilit că în încăperi în care erau pacienţi conectaţi la aparate de oxigen, existau lumânări și brichete, surse posibile de incendiu.

Mai mult, în încăperi nu se făcea monitorizarea concentraţiei de Oxigen, iar instalaţiile electrice erau folosite uneori peste capacitate, folosindu-se şi prelungitoare.

Alte încăperi, deşi spitalul a fost complet renovat, nu sunt prevăzute cu senzori de fum, foc sau monoxid de carbon.

Uşile de evacuare în caz de incendiu nu puteau permite evacuarea, pentru că nu au sistem de declanşare automată la pornirea alarmei de incendiu sau nu au mânere antipanică şi nu se deschid spre exterior, în timp ce căile de evacuare aveau becurile arse şi nici nu permiteau evacuarea pacienţilor pe targă.

O altă problemă este organizarea clădirii. Pacienţii greu transportabili se află la ultimele etaje, iar reanimarea, blocul operator, secţiile de ortopedie şi chirurgie, destinate pacienţilor în mare parte imobilizaţi, sunt tot la ultimele etaje. În timp ce pacienţii care pot fi uşor transportaţi, sunt la etajele inferioare.

Și la capitolul igienă şi curăţenie evaluatorii au găsit nereguli. „Deşi unitatea sanitară are reglementat modul de dezinfectare a suprafeţelor, a mâinilor şi a aerului, aceasta NU este respectată”, se arată în concluzii.

Mai mult, în secţii nu au fost găsite afişate numere de telefon de la care pot fi obţinute informaţii despre rude. Mai mult, nici personalul de pe secţii nu ştia ce poate şi ce nu poate transmite familiilor. „Deşi există la nivelul unităţii sanitare categoriile de informaţii medicale care pot fi transmise telefonic aparţinătorilor, personalul medical NU a putut preciza care sunt acestea”, se arată în procesul-verbal.

După primirea indicațiilor din procesul-verbal întocmit de comisia de control, șefii unității au încercat să rezolve problemele, însă unele dintre ele nu se pot rezolva decât prin investiții majore.

Sursa: antena 3

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *