Control la achiziţiile publice efectuate în 2009 şi 2010 la nivelul Consiliului Judeţean şi a două unităţi subordonate, Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri(DJDP) şi Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului(DGASPC). Acesta ar putea fi demarat chiar la începutul lunii noiembrie, dacă consilierii judeţeni vor fi de acord cu un proiect de hotărâre de Consiliu Judeţean iniţiat de vicepreşedintele Cătălina Lupaşcu.
Conform proiectului de hotărâre, comisia specială de analiză şi verificare, va avea următoarele obiective:
– verificarea respectării procedurilor legale privind atribuirea unor lucrări de consultanţă, proiectare şi execuţie şi a unor obiective finanţate din bugetul judeţului Botoşani.
– verificarea unui eventual conflict de interese între firmele câştigătoare ale unor licitaţii sau beneficiare ale procedurii de încredinţare directă şi membrii din Executivul sau aparatul de specialitate al CJ.
– verificarea respectării termenelor de execuţie ale proiectelor câştigate de către firmele de proiectare consultanţă şi execuţie, în concordanţă cu condiţiile impuse prin caietul de sarcini.
„Ne dorim o transparenţă deplină a acestui sector de activitate a CJ asupra căruia e posibil şi am sesizat asta şi din mass-media, planează aceste suspiciuni. Pentru a înlătura aceste suspiciuni, mi-am propus să realizăm această comisie. Repet, nu sunt un om suspiciuni, ci pur şi simplu, e un exerciţiu de transparenţă pe care consilierii judeţeni îl pot realiza implicându-se”, a declarat vicepreşedintele Cătălina Lupaşcu.
Din comisia respectivă ar urma să facă parte şapte consilieri, votaţi în plenul şedinţei de Consiliu Judeţean, iar activitatea lor ar urma să fie divizată. Într-o primă fază, timp de 30 zile lucrătoare, se vor verifica achiziţiile publice de la nivelul DJDP şi DGASPC, din anii 2009 şi 2010, iar ulterior se vor verifica cele efectuate la nivelul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean.