Într-o discreţie maximă, pe 15 aprilie 2010, Prigoană a depus 101 cereri de înregistrare pentru mărci de tipul „nume oraş TV” (ex: Bucureşti TV, Timişoara TV, Iaşi TV, Piatra Neamţ TV)
– Investiţia totală se va ridica la 1,7 miliarde lei vechi
– Pe 21 aprilie 2010, au fost înregistrate câteva zeci de solicitări pentru cumpărarea domenilor web aferente mărcilor vizate de Silviu Prigoană
– Cei care deja deţin domenii de tipul numeoraşTV.ro ar putea obţine bani frumoşi pentru cedarea acestora
– La ce îi folosesc unui parlamentar peste o sută de televiziuni locale, în acest moment? Un posibil răspuns: la pregătirea campaniei prezidenţiale din 2014
.
Silviu Prigoană (şi Vasile, în buletin) s-a născut pe 22 decembrie 1963 şi poate fi considerat un „geniu financiar” al României post-decembriste, afacerile iniţiate de el fiind nu numai foarte profitabile, dar şi originale. Faptul că s-a lansat în business-uri cu gunoaie sau cu televiziuni de nişă („Realitatea”, „Taraf”, „Etnic” etc), într-o perioadă în care nimeni „nu dădea doi bani” pe astfel de iniţiative dovedesc un fler deosebit, care… nu l-a părăsit pe Prigoană nici în prezent.
Cea mai nouă „lovitură de maestru” pe care Prigoană senior o pune la cale a debutat pe 15 aprilie 2010, ziua în care a depus la OSIM (Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci) nici mai mult nici mai puţin decât 101 cereri de înregistrare pentru mărci de tipul „nume oraş TV”. Mai exact, Silviu Vasile Prigoană a solicitat înregistrarea următoarelor mărci:
Adjud TV
Aiud TV
Alba Iulia TV
Alexandria TV
Arad TV
Bacău TV
Baia Mare TV
Băileşti Secuiesc TV
Bârlad TV
Beiuş TV
Bistriţa TV
Blaj TV
Botoşani TV
Brad TV
Brăila TV
Braşov TV
Bucureşti TV
Buzău TV
Calafat TV
Călăraşi TV
Câmpia Turzii TV
Câmpina TV
Câmpulung MoldovenescTV
Câmpulung Muscel TV
Câmpulung TV
Caracal TV
Caransebeş TV
Carei TV
Cluj-Napoca TV
Codlea TV
Craiova TV
Curtea de Argeş TV
Dorohoi TV
Drăgăşani TV
Drobeta-Turnu Severin TV
Fălticeni TV
Feteşti TV
Focşani TV
Găeşti TV
Gheorgheni TV
Gherla TV
Giurgiu TV
Hunedoara TV
Huşi TV
Iaşi TV
Lugoj TV
Lupeni TV
Mangalia TV
Margita TV
Medgidia TV
Mediaş TV
Miercurea Ciuc TV
Moineşti TV
Moreni TV
Motru TV
Odorheiu Secuiesc TV
Făgăraş TV
Olteniţa TV
Oneşti TV
Oradea TV
Orăştie TV
Orşova TV
Paşcani TV
Petroşani TV
Piatra Neamţ TV
Piteşti TV
Ploieşti TV
Rădăuţi TV
Râmnicu Sărat TV
Râmnicu Vâlcea TV
Reghin TV
Reşiţa TV
Roman TV
Roşiorii de Vede TV
Săcele TV
Salonta TV
Satu Mare TV
Sebeş TV
Sfântu Gheorghe TV
Sibiu TV
Sighetu Marmaţiei TV
Sighişoara TV
Slatina TV
Slobozia TV
Suceava TV
Târgovişte TV
Târgu Jiu TV
Târgu Mureş TV
Târgu Secuiesc TV
Târnăveni TV
Tecuci TV
Timişoara TV
Topliţa TV
Tulcea TV
Turda TV
Turnu Măgurele TV
Urziceni TV
Vaslui TV
Vatra Dornei TV
Vulcan TV
Zalău TV
.
Cei mai puţin iniţiaţi ar putea spune: „Ce mare şmecherie să depui 101 cereri?” (sunt unii care au depuse pe la primării şi mai multe). Numai că demersul lui Prigoană reprezintă, de fapt, o investiţie (personală, nu în numele unei firme din portofoliul lui) pentru că depunerea acestor cereri l-a costat 3.636 RON, iar pentru analizarea lor de către OSIM va mai scoate din buzunar 170.892 RON (101×1692 RON), adică 1,7 MILIARDE lei vechi.
Foto: Bucureşti TV, una dintre cele 101 mărci înregistrate de Silviu Prigoană
Se ajunge la o sumă aşa de mare deoarece Prigoană a solicitat înregistrarea mărcilor menţionate ca fiind „combinate, color”, fiecare pe câte 4 clase (conform clasificării de la Nisa), şi anume:
¤ 35 – Publicitate.
¤ 38 – Difuzare de programe audiovizuale; telecomunicaţii.
¤ 41 – Realizare de programe şi emisiuni audiovizuale; educaţie, instruire, divertisment; activităţi culturale şi sportive.
¤ 42 – Creare şi menţinere de site-uri web.
Pentru cunoscătorii din domeniul înregistrării mărcilor, „mişcarea” lui Prigoană putea fi calculată într-un mod mult mai avantajos (cel puţin din punct de vedere al costurilor finale), însă investitorul nu a dat semne că ar fi preocupat să facă economii.
„Dacă cererile ar fi fost depuse pentru element figurativ ALB NEGRU, şi nu color, taxele care trebuiau achitate pentru publicarea cererilor de înregistrare ar fi fost cu 25.452 RON (101 x 252 RON) mai mici. În plus, marca ar fi fost mai puternică în format alb/negru decât în format color”, a declarat pentru Serviciul de Informaţii ANTIŢEPARI.ro consilierul în proprietate intelectuală Liviu Vatavu.
Trecând peste cele 6.000 de euro pierdute (la care se mai adaugă, probabil, şi comisioanele consilierilor care i-au dat „soluţia salvatoare”), partea cu adevărat interesantă începe odată cu desluşirea motivaţiei care stă la baza ideii lui Prigoană de a înregistra 101 mărci odată.
Prigoană nu e un tip care să se hazardeze în investiţii „exotice”, riscante din punct de vedere financiar. Cu alte cuvinte, scopul este unul precis – fie de utilizare, fie de vânzare a mărcilor respective. Cum ipoteza de a înregistra nişte mărci doar de dragul de a-i încurca şi de a „mulge” bani de la alţii (pe sistemul „vânătorilor de mărci”) este puţin probabilă, rămâne în picioare varianta de bună-credinţă: Silviu Prigoană chiar are de gând să lanseze o reţea de televiziuni ON-LINE pentru oraşele menţionate în cererile lui. De ce televiziuni ON-LINE, şi nu „în eter”? Pentru că televiziunile în eter necesită licenţe şi pentru că televiziunile on-line nu au CNA…
.
Prigoană şi-a rezervat zeci de domenii „numeorasTV.RO” (?)
Chiar dacă toată ziua munceşte la Parlament pentru binele „prostimii”, deputatul Silviu Prigoană pare a-şi fi găsit timp – probabil noaptea, cu bunăvoinţa soţiei/partenerei Adriana Cristina Bahmuţeanu – pentru a înregistra şi domeniile de internet tip .ro aferente mărcilor râvnite de el.
Spunem asta deoarece, pe 21 aprilie 2010, la rotld.ro au fost înregistrate câteva zeci de cereri de cumpărare pentru domenii de tipul „numeroraştv.ro”. Aceste cereri au fost depuse de o persoană fizică şi, conform legislaţiei în vigoare, numele acestei persoane nu este public.
Cum cele două acţiuni de înregistrare (la OSIM, respectiv la rotld.ro) sunt foarte apropiate ca timp, este greu de crezut că rezervarea domeniilor web nu a fost făcută tot de Prigoană (sau de un reprezentant al „geniului financiar”)…
De ce zeci de domenii şi nu 101 (numărul cererilor de înregistrare a mărcilor)? Pentru că, din păcate pentru Prigoană şi din fericire pentru alţii, o parte din domeniile „vânate” au fost înregistrate cu ceva timp în urmă. În această situaţie, lui Prigoană nu îi rămîne decât să negocieze cu deţinătorii domeniilor respective cedarea lor (vânzarea este oficial interzisă) sau să se reorienteze spre domenii de tipul .com, .net etc.






























