Silviu Prigoană vrea să dea lovitura: îşi deschide 101 televiziuni, printre care si Botosani TV sau Dorohoi TV

Într-o discreţie maximă, pe 15 aprilie 2010, Prigoană a depus 101 cereri de înregistrare pentru mărci de tipul „nume oraş TV” (ex: Bucureşti TV, Timişoara TV, Iaşi TV, Piatra Neamţ TV)
– Investiţia totală se va ridica la 1,7 miliarde lei vechi
– Pe 21 aprilie 2010, au fost înregistrate câteva zeci de solicitări pentru cumpărarea domenilor web aferente mărcilor vizate de Silviu Prigoană
– Cei care deja deţin domenii de tipul numeoraşTV.ro ar putea obţine bani frumoşi pentru cedarea acestora
– La ce îi folosesc unui parlamentar peste o sută de televiziuni locale, în acest  moment? Un posibil răspuns: la pregătirea campaniei prezidenţiale din 2014
.

Silviu Prigoană (şi Vasile, în buletin) s-a născut pe 22 decembrie 1963 şi poate fi considerat un „geniu financiar” al României post-decembriste, afacerile iniţiate de el fiind nu numai foarte profitabile, dar şi originale. Faptul că s-a lansat în business-uri cu gunoaie sau cu televiziuni de nişă („Realitatea”, „Taraf”, „Etnic” etc), într-o perioadă în care nimeni „nu dădea doi bani” pe astfel de iniţiative dovedesc un fler deosebit, care… nu l-a părăsit pe Prigoană nici în prezent.

Cea mai nouă „lovitură de maestru” pe care Prigoană senior o pune la cale a debutat pe 15 aprilie 2010, ziua în care a depus la OSIM (Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci) nici mai mult nici mai puţin decât 101 cereri de înregistrare pentru mărci de tipul „nume oraş TV”. Mai exact, Silviu Vasile Prigoană a solicitat înregistrarea următoarelor mărci:

Adjud TV

Aiud TV

Alba Iulia TV

Alexandria TV

Arad TV

Bacău TV

Baia Mare TV

Băileşti Secuiesc TV

Bârlad TV

Beiuş TV

Bistriţa TV

Blaj TV

Botoşani TV

Brad TV

Brăila TV

Braşov TV

Bucureşti TV

Buzău TV

Calafat TV

Călăraşi TV

Câmpia Turzii TV

Câmpina TV

Câmpulung MoldovenescTV

Câmpulung Muscel TV

Câmpulung TV

Caracal TV

Caransebeş TV

Carei TV

Cluj-Napoca TV

Codlea TV

Craiova TV

Curtea de Argeş TV

Dorohoi TV

Drăgăşani TV

Drobeta-Turnu Severin TV
 Fălticeni TV

Feteşti TV

Focşani TV

Găeşti TV

Gheorgheni TV

Gherla TV

Giurgiu TV

Hunedoara TV

Huşi TV

Iaşi TV

Lugoj TV

Lupeni TV

Mangalia TV

Margita TV

Medgidia TV

Mediaş TV

Miercurea Ciuc TV

Moineşti TV

Moreni TV

Motru TV

Odorheiu Secuiesc TV

Făgăraş TV

Olteniţa TV

Oneşti TV

Oradea TV

Orăştie TV

Orşova TV

Paşcani TV

Petroşani TV

Piatra Neamţ TV

Piteşti TV

Ploieşti TV

Rădăuţi TV
 Râmnicu Sărat TV

Râmnicu Vâlcea TV

Reghin TV

Reşiţa TV

Roman TV

Roşiorii de Vede TV

Săcele TV

Salonta TV

Satu Mare TV

Sebeş TV

Sfântu Gheorghe TV

Sibiu TV

Sighetu Marmaţiei TV

Sighişoara TV

Slatina TV

Slobozia TV

Suceava TV

Târgovişte TV

Târgu Jiu TV

Târgu Mureş TV

Târgu Secuiesc TV

Târnăveni TV

Tecuci TV

Timişoara TV

Topliţa TV

Tulcea TV

Turda TV

Turnu Măgurele TV

Urziceni TV

Vaslui TV

Vatra Dornei TV

Vulcan TV

Zalău TV
 

.

Cei mai puţin iniţiaţi ar putea spune: „Ce mare şmecherie să depui 101 cereri?” (sunt unii care au depuse pe la primării şi mai multe). Numai că demersul lui Prigoană reprezintă, de fapt, o investiţie (personală, nu în numele unei firme din portofoliul lui) pentru că depunerea acestor cereri l-a costat 3.636 RON, iar pentru analizarea lor de către OSIM va mai scoate din buzunar 170.892 RON (101×1692 RON), adică 1,7 MILIARDE lei vechi.

Foto: Bucureşti TV, una dintre cele 101 mărci înregistrate de Silviu Prigoană

Se ajunge la o sumă aşa de mare deoarece Prigoană a solicitat înregistrarea mărcilor menţionate ca fiind „combinate, color”, fiecare pe câte 4 clase (conform clasificării de la Nisa), şi anume:
¤ 35 – Publicitate.
¤ 38 – Difuzare de programe audiovizuale; telecomunicaţii.
¤ 41 – Realizare de programe şi emisiuni audiovizuale; educaţie, instruire, divertisment; activităţi culturale şi sportive.
¤ 42 – Creare şi menţinere de site-uri web.

Pentru cunoscătorii din domeniul înregistrării mărcilor, „mişcarea” lui Prigoană putea fi calculată într-un mod mult mai avantajos (cel puţin din punct de vedere al costurilor finale), însă investitorul nu a dat semne că ar fi preocupat să facă economii.

„Dacă cererile ar fi fost depuse pentru element figurativ ALB NEGRU, şi nu color, taxele care trebuiau achitate pentru publicarea cererilor de înregistrare ar fi fost cu 25.452 RON (101 x 252 RON) mai mici. În plus, marca ar fi fost mai puternică în format alb/negru decât în format color”, a declarat pentru Serviciul de Informaţii ANTIŢEPARI.ro consilierul în proprietate intelectuală Liviu Vatavu.

Trecând peste cele 6.000 de euro pierdute (la care se mai adaugă, probabil, şi comisioanele consilierilor care i-au dat „soluţia salvatoare”), partea cu adevărat interesantă începe odată cu desluşirea motivaţiei care stă la baza ideii lui Prigoană de a înregistra 101 mărci odată.

Prigoană nu e un tip care să se hazardeze în investiţii „exotice”, riscante din punct de vedere financiar. Cu alte cuvinte, scopul este unul precis – fie de utilizare, fie de vânzare a mărcilor respective. Cum ipoteza de a înregistra nişte mărci doar de dragul de a-i încurca şi de a „mulge” bani de la alţii (pe sistemul „vânătorilor de mărci”) este puţin probabilă, rămâne în picioare varianta de bună-credinţă: Silviu Prigoană chiar are de gând să lanseze o reţea de televiziuni ON-LINE pentru oraşele menţionate în cererile lui. De ce televiziuni ON-LINE, şi nu „în eter”? Pentru că televiziunile în eter necesită licenţe şi pentru că televiziunile on-line nu au CNA…
.

Prigoană şi-a rezervat zeci de domenii „numeorasTV.RO” (?)
Chiar dacă toată ziua munceşte la Parlament pentru binele „prostimii”, deputatul Silviu Prigoană pare a-şi fi găsit timp – probabil noaptea, cu bunăvoinţa soţiei/partenerei Adriana Cristina Bahmuţeanu – pentru a înregistra şi domeniile de internet tip .ro aferente mărcilor râvnite de el.

Spunem asta deoarece, pe 21 aprilie 2010, la rotld.ro au fost înregistrate câteva zeci de cereri de cumpărare pentru domenii de tipul „numeroraştv.ro”. Aceste cereri au fost depuse de o persoană fizică şi, conform legislaţiei în vigoare, numele acestei persoane nu este public.
Cum cele două acţiuni de înregistrare (la OSIM, respectiv la rotld.ro) sunt foarte apropiate ca timp, este greu de crezut că rezervarea domeniilor web nu a fost făcută tot de Prigoană (sau de un reprezentant al „geniului financiar”)…

De ce zeci de domenii şi nu 101 (numărul cererilor de înregistrare a mărcilor)? Pentru că, din păcate pentru Prigoană şi din fericire pentru alţii, o parte din domeniile „vânate” au fost înregistrate cu ceva timp în urmă. În această situaţie, lui Prigoană nu îi rămîne decât să negocieze cu deţinătorii domeniilor respective cedarea lor (vânzarea este oficial interzisă) sau să se reorienteze spre domenii de tipul .com, .net  etc.