Dacă până acum, transportatorii puteau să îşi scoată de la Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri(DJDP) autorizaţie specială de transport ceea ce le conferea posibilitatea de a căra pe drumurile publice mai mult material(balast etc.) decât capacitatea maximă a maşinii, acum legea nu mai permite asta. Guvernul a emis in ianuarie 2010 o ordonanţă nr 7 care vine în completarea ordonanţei 43 din 1997, prin care se scot autorizaţiile speciale de transport. Cu alte cuvinte, transportatorii trebuie să se încadreze obligatorii în masa maximă admisă, altfel vor fi amendaţi. Şi amenzile nu sunt deloc mici, între 25.000 lei şi 35.000 lei.
"Pentru ei era mai rentabil să depăşească capacitatea şi să îşi scoată autorizaţie specială de transport. Înainte puteau încărca maşina peste măsură, dar îşi scoteau autorizaţie specială de transport pentru un număr de curse şi un traseu. Acum nu mai pot face asta", a declarat Romeo Caciuc, directorul executiv al DJDP.
Excepţie fac maşinile care transportă mărfuri indivizibile(grindă de lemn etc ), pentru care va exista în continuare această autorizaţie specială de transport. Totodată, noua legislaţie conferă drumarilor posibilitatea ca in cazul refuzului urcării pe cantar sau a controlului, transportatorii să fie amendaţi sau chiar să li se ridice plăcuţele de înmatriculare.