Vama moderna de opt milioane de euro la Lipcani vs vama in baraci la Radauti Prut

Deschiderea noului punct de trecere a frontierei de la Radauti Prut- Lipcani scoate in evidenta, dincolo de utilitatea incontestabila a legaturii terestre dintre cele doua state, modul de abordare total diferit fata de acest obiectiv pe care l-au avut autoritatile de la Bucuresti si Chisinau. Desi au convenit construirea podului de peste Prut (finalizat in 2005) si deschiderea noului punct vamal, autoritatile romane nu au facut nimic oficial in ultimii cinci ani, in timp ce moldovenii au investit opt milioane de euro, in baza unui proiect european in cadrul Programului TACIS.

Drept urmare, acum cei de la Lipcani au o vama ultramoderna, iar noi am fost nevoiti sa deschidem vama, in regim de urgenta, in citeva constructii modulare, cu toate ca am fi avut timp suficient sa derulam o investitie serioasa in ultimii cinci ani. Si asta in conditiile in care autoritatile din Botosani au solicitat cu insistenta fonduri pentru constructia unui sedu vamal.

Ministrul Vasile Blaga a anuntat ca lucrarile la noua vama de la Radauti Prut vor incepe abia la primavara si vor fi finalizate in scurt timp.

"O sa incepa lucrarea chiar din primavarea asta, tot cu fonduri europene", a afirmat Blaga

Iata cum arata cele doua vami

– Vama Radauti Prut

foto5932093.jpg

Vama Lipcani

foto5884328.jpg