Problemele tehnice inregistrate, marţi, de către operatorul de apă au pus societatea comercială Termica in imposibilitatea de a furniza apă caldă menajeră către populaţia municipiului Botoşani, se arata intr-un comunicat al Termica. Directorul societăţii de termoficare, Ion Diaconu, respinge cu argumente orice declaraţie a conducerii societăţii comerciale Apa Grup, potrivit căreia intreruperea furnizării apei calde ar fi fost determinată de alţi factori decit cei legaţi de sistarea apei reci.
Potrivit măsurătorilor efectuate de angajaţii Termica in toate punctele termice din municipiul Botoşani, presiunea apei reci furnizate de Apa Grup a inregistrat, pe 2 februarie, valori cuprinse intre 0,2 şi 1,2 bari, in condiţiile in care, pe 1 februarie presiunea a fost cuprinsă intre 2,2 şi 3 bari. Spre exemplu, in Punctul termic Teilor 3 presiunea inregistrată marţi a fost de 0,2 bar, iar in ziua precedentă de 2,2 bari.
"Acest nivel de presiune este insuficient pentru a furniza apă caldă, pentru că, in condiţiile in care am fi folosit pompele de presiune, riscam să ajungem in situaţia să fim in imposibilitatea de a asigura incălzirea apartamentelor celor aproximativ 15.000 de clienţi", a afirmat Diaconu.
Directorul Termica s-a arătat contrariat de declaraţiile publice ale directorului societăţii comerciale Apa Grup, Marcel Georgescu, potrivit cărora, in ciuda presiunii scăzute a apei, se putea asigura atit apă caldă, cit şi căldură in municipiul Botoşani.
Conducerea Termica dă asigurări populaţiei că va la lua, in permanenţă, cele mai bune decizii, astfel incit serviciile de apă caldă menajeră şi incălzire să fie ridicate la standarde cit mai inalte.