Incepand cu data de 25 ianuarie 2010, intra in vigoare Hotararea 37/2010 pentru modificarea si coletarea HG 161/2006, privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta al salariatilor.
La angajarea fiecarui salariat toate elementele privind identificarea salariatilor, data angajarii, functia, ocupatia precum si tipul contractului de munca, se vor inregistra in registru, cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii salariatului in cauza.
Incetarea contractului de munca se inregistreaza in registru la data incetarii contractului, nu in termen de 5 zile de la data incetarii, cum era pana acum.
De asemenea, angajatorii au obligatia de a trimite registrul in forma electronica la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, cu o zi inainte de inceperea activitatii, primului salariat .
Constituie contraventii urmatoarele fapte:
– neinfiintarea registrului si/sau netransmiterea acestuia in forma electronica la inspectoratul teritorial de munca in forma prevazuta de prezenta hortarare- amenda 2.000-5000 lei
– refuzul de a pune la dispozitie inspectorului de munca registrul in forma electronica, precum si dosarul personal al salariatilor- amenda de la 2.000-5.000 lei
– necompletarea registrului in conformitate cu prevederile legale- amenda de la 2.000-5.000 lei
– neinregistrarea contractelor individuale de munca anterior inceperii activitatii – amenda 1.500 lei pt fiecare contract neinregistrat, fara ca valoarea cumulata a amenzii sa depaseasca 20.000 lei
– completarea cu date eronate- amenda de la 3.500-5.000 lei.