Autoritatile locale trebuie sa organizeze servicii de colectare, transport si depozitare deseuri

Autorităţile administraţiei publice locale sunt responsabile pentru asigurarea serviciilor de colectare, transport şi depozitare deşeuri municipale. Pentru a se evita apariţia de depozitări necontolate, pină la 16 iulie 2009 toate consiliile locale trebuie să aibă organizate aceste servicii, fie prin gestiune drectă, fie prin gestiune delegată. Hotărirea de organizare a acestor servicii trebuie luată cu consultarea Consiliului Judeţean Botoşani, beneficarul proiectului de Asistenţă tehnică privind gestionarea integrată a deşeurilor municipale in intreg judeţul. Ca opţiuni de depozitare a deşeurilor municipale după data de 16 iulie 2009, rămin valabile următoarele amplasamente: depozitul din municipiul Botoşani-avind autorizaţie de mediu pentru funcţionare, cu Program de Conformare, termen de sistare a activităţii 16 iulie 2012; depozitul din oraşul Darabani- in procedură de emitere a autrorizaţiei de mediu cu Program de Conformare, termen de sistare a activităţii 16 iulie 2014; depozitul din oraşul Săveni- in proce procedură de emitere a autrorizaţiei de mediu cu Program de Conformare, termen de sistare a activităţii 16 iulie 2016. Ca opţiune de transfer deşeuri există Staţia de transfer şi sortare din municipiul Dorohoi, depozitul de deşeuri nepericuloase din municipiul Dorohoi incetindu-şi activitatea de depozitare din data de 1 ianuarie 2009, se precizeaza intr-un comunicat de presa remis de Agentia de Protectia Mediului.