Botosanenii sunt nemulţumiţi de actul medical desfasurat in spitale

Cei mai mulţi dintre botoşăneni sunt nemulţumiţi de modul in care sunt tratati atunci cand ajung la medic. Cel puţin aşa a rezultat in urma chestionarelor aplicate de conducerea Autorităţii de Sănătate Publică Botoşani in urma campaniei publice "Luna Sanatatii" initiată luna aceasta. Botoşănenii care şi-au măsurat gratuit tensiunea arterială şi şi-au testat glicemia au completat un chestionar care cuprindea mai multe intrebări legate de starea actuală a sistemului sanitar dar şi despre investitiile care s-au făcut in ultimii ani. Potrivit directorului ASP Botoşani, Gabriel Oprişanu, au fost completate in jur de 14.000 astfel de chestionare. Pe langă acestea, in cadrul campaniei, la dispozitia celor interesati, a fost pus un sistem de telefonie numit "Call-center" prin care au fost chestionate alte circa 3000 de persoane. In urma chestionarelor completate la corturile montate de ASP pentru testarea gratuită a glicemiei şi măsurarea tensiunii arteriale, a rezultat că un procent 38 la sută dintre cei chestionaţi sunt nemulţumiţi de actul medical care se efectuiază in spitalele botoşănene. Procentul acesta este accentuat insă de cei care au răspuns la aceeaşi intrebare prin Call-center. Aici 49,9 la sută dintre cei chestionati sunt nemulţumiţi de desfăşurarea actului medical. Botoşanenii au mai fost intrebati prin intermediul acestor chestionare dacă stiu valoarea investiilor care s-au făcut in ultimii ani in sistemul sanitar botoşănean insă doar 19 la sută dintre aceştia au răspuns afirmativ. La intrebarea referitoare la autoritatile care ar trebui să se implice mai mult pentru modernizarea sistemului sanitar botoşănean 80 la sută dintre botoşănenii care au completat acele chestionare au spus ca Guvernul este cel care trebuie să se implice in aceste investitii.