Noua taxa de inmatriculare face ca botoşănenii să aducă in ţară din ce in ce mai multe maşini second hand. Potrivit datelor furnizate de reprezentanţii Administraţiei Financiare a municipiului Botoşani, de la introducerea taxei de poluare, respectiv luna iulie, 1.000 de botoşăneni şi-au inmatriculat maşinile plătind o taxă de 2,6 milioane de lei. Finanţiştii spun că, de la introducerea noilor norme, majoritatea maşinilor inmatriculate sunt cele second hand. Acest lucru s-a resimţit din prima zi a intrării in vigoare a acestei taxe, cind sute de persoane care achiziţionaseră maşinile anterior au venit să şi le inmatriculeze. In plus, alte citeva mii de persoane aşteaptă ca autoturismele pe care le-au achiziţionat din străinătate să fie verificate la Registrul Auto Romin pentru a putea fi inmatriculate.
Situaţia se datorează principiilor aplicate de noua taxă, respectiv o maşină veche are o durată de viaţă mai mică şi va polua mai puţin. Mai exact criteriile după care se calculează taxa sunt vechimea maşinii, emisiile de noxe şi capacitatea cilindrică, la care se adaugă rulajul mediu anual, starea generală a automobilului, precum şi dotarea cu aer condiţionat, ABS şi airbag.
De la noile reglementări, 700 de botoşăneni au cerut restituirea diferenţei dintre taxa de primă inmatriculare şi taxa de poluare, fiind plătite pină acum 1,4 milioane de lei. "Am reuşit din fericire soluţionarea dosarelor de restituire, mai devreme decit termenul legal stabilit la 45 zile", a declarat Dan Nechifor, şef al Administraţiei municipiului Botoşani.
Taxa de primă inmatriculare, care a fost valabilă din ianuarie 2007 şi pină la 1 iulie, a fost achitată de 4.000 de botoşăneni, care au plătit in acest sens 10,5 milioane de lei.