Măsuri intreprinse pentru reluarea plăţilor prin Programul SAPARD

Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP) a finalizat implementarea Planului de Acţiune pentru remedierea deficienţelor semnalate in cadrul Programului SAPARD, in conformitate cu observaţiile şi recomandările Comisiei Europene. Astfel, APDRP a transmis raportul privind implementarea Planului de Acţiune in cursul zilei de duminică, 31 august 2008, către Fondul Naţional din cadrul Ministerului Finanţelor Publice. Fondul Naţional este organismul care acţionează in calitate de Autoritate Competentă a Programului SAPARD şi care este autorizat să transmită evaluări şi raportări către Direcţia Generală pentru Agricultură din cadrul Comisiei Europene (DGAGRI). In conformitate cu recomandările Comisiei Europene, APDRP a consolidat toate procedurile, a realizat un plan de acţiuni pentru dezvoltarea resurselor umane şi a realizat o analiză de risc a proiectelor SAPARD, reverificind totodată şi proiectele cuprinse in eşantioanele de verificare. De asemenea, APDRP a luat toate măsurile necesare pentru ca verificările pe teren să fie făcute in timp util şi pe baza standardelor cerute. Au fost realizate liste suplimentare de verificare pe teren care includ elemente specifice pentru diferitele tipuri de investiţii. In acelaşi timp, personalul Direcţiei de Audit Intern din cadrul APDRP a fost redimensionat astfel incit să poată permite mai multe controale ad-hoc. Conform deciziei autorităţilor romane, reluarea plăţilor către beneficiarii Programului SAPARD se va realiza de către Fondul Naţional după verificarea respectării conformităţii cu recomandările Comisei Europene a Planului de Acţiune pentru remedierea deficienţelor semnalate in cadrul Programului SAPARD, se precizeaza intr-un comunicat al APDRP