Lipsa asistenţilor social pune in dificultate acreditarea serviciilor de asistenţă socială ale primăriilor

Doar zece primării şi-au acreditat, anul trecut, serviciul de asistenţă socială. Acreditarea serviciului este necesară pentru a putea atrage fonduri externe din proiecte. Pentru asta primăriile trebuie să angajeze o persoană pe postul de asistent social. "Nu toate primăriile au reuşit să se acrediteze intrucat una din condiţii este să aibă in organigramă personal specializat, adică să angajeze un asistent social", a declarat Rodica Creţu, purtătorul de cuvant al Direcţiei Muncii Botoşani. Anul trecut au fost inregistrate 19 cereri de acreditare pentru serviciile de asistenţă socială insă doar 10 aparţin unităţilor administrativ-teritoriale şi nouă organizaţiilor nonguvernamentale. In cazul in care primăriile nu isi vor acredita aceste servicii nu vor putea obtine fonduri externe.
"Primăriile vor trebui să se acrediteze pentru că sunt furnizori de servicii sociale care au acces la programe cu fonduri neramburasabile externe şi dacă nu sunt acreditaţi nu pot atrage bani", a mai declarat Rodica Creţu. Dintre primăriile care au finalizat procesul de acreditare anul trecut menţionăm Primăria Ibăneşti, Dangeni, Ştefăneşti, Varfu Campului, Botoşani, Dorohoi sau Unţeni. "De exemplu Primăria Dorohoi pentru că a fost acreditat ca furnizori de servicii sociale a şi obţinut deja o finanţare Phare printr-un proiect pe care l-a depus", a mai spus purtătorul de cuvant al Direcţii Muncii. De la inceputul anului au mai depus cereri 14 furnizori din care doar 11 sunt primării. Pentru acreditarea furnizorilor de servicii sociale este necesară angajarea personalului specializat dar şi dovada că unitatea este legal infiinţată şi că indeplinşte condiţiile necesare pentru a desfăşura activitatea respectivă.