Conducerea Termica a analizat facturile defalcate pe fiecare apartament şi au constatat că acesta este numărul aproximativ al familiilor care au achitat mai mult decit au consumat. Media firească a facturilor pentru ultima lună din 2007 a fost calculată de reprezentanţii Termica la 1,9 milioane de lei vechi pentru un apartament cu două camere. Intr-o serie de asociaţii această medie a fost depăşită cu sume cuprinse intre citeva sute de mii şi citeva milioane de lei vechi. Recordul il deţine pină acum factura Mariei Ţiprigan, liderul Sindicatului Invăţămintului Preuniversitar, care a fost anunţată că trebuie să plătească 12 milioane de lei vechi pentru căldura din decembrie.
Principala cauză a costurilor prea mari este, spun specialiştii, nerespectarea legii de către unii administratori care nu impart consumul termic din spaţiile comune la toate familiile din imobil, ci doar la clienţii Termica. "Acolo unde sunt puţine apartamente racordate la Termica, aşa cum este şi cel al doamnei Ţiprigan, care este singurul apartament din imobil fără centrală, neaplicarea legii de către administrator este şi mai evidentă. S-au făcut şi adunări generale de proprietari in care s-au luat astfel de hotăriri. Este ilegal", a explicat Ion Diaconu, directorul general al Termica.
Cazurile suspecte vor fi analizate de Termica
S-au constatat şi cazuri in care raportarea consumului termic indicat de repartitoare se face, voit sau din greşeală, eronat. In mod automat, vecinii din imobil vor plăti mai mult decit consumă, suportind şi consumul termic nedeclarat de locatarul in cauză. In asemenea cazuri, administratorii au regularizat situaţiile prin facturile următoare.
Conducerea Termica a precizat că toate cazurile in care factura individuală a depăşit media normală de plată vor fi analizate de reprezentanţi ai societăţii. "Ne vom deplasa la asociaţii şi vom ruga administratorii să ne prezinte listele de plată şi modul de defalcare. Fie modul de calcul e greşit, fie există avarii in imobil. Vom interveni in soluţionarea cazurilor", a declarat Nicolina Chirilă, şeful Serviciului Furnizare din cadrul Termica.
Cazuri de facturi suspect de mari au fost raportate şi la telefonul 51.59.59, infiinţat de societate pentru semnalarea problemelor. In doar trei zile de funcţionare a liniei, au fost inregistrate nouă situaţii de excepţie