Incepind de luni, in cadrul Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Botoşani funcţioneză un sistem ultramodern de gestionare şi optimizare a fluxului de clienţi denumit Q-TRONIC. Achiziţionat cu sprijinul Instituţiei Prefectului Botoşani şi al Direcţiei Generale de Paşapoarte Bucureşti, acest sistem de inaltă tehnologie in care sunt incorporate soluţii electronice hardware şi software de ultimă generaţie oferă o varietate de servicii care corespund cerinţelor instituţiei şi vin in sprijinul cetăţeanului. Sistemul de gestionare şi optimizare a fluxului de clienţi poate furniza cetăţenilor informaţii utile pe monitorul touch-screen şi oferă posibilitatea de a se stabili ordinea prezentării cetăţenilor la ghişeu, astfel evitindu-se aglomeraţia. Monitorul touch-screen poate afişa informaţii referitoare la timpul de aşteptare al cetăţeanului, numărul celor ce aşteaptă la rind, atenţionarea cetăţeanului că in anumite zile (de ex. sărbători legale, reorganizare) oficiul este inchis, informaţii referitoare la serviciile birourilor de documente, informaţii referitoare la programul de primire a cetăţenilor permiţind fluidizarea eliberării cererilor de paşapoarte. Sistemul prezintă următoarele elemente: unitate de emitere a tichetelor de ordine cu touch-screen; unitate de emitere a tichetelor de ordine cu tastatura; afişaje de ghişeu; afişaje centrale. Serviciile oferite de sistemul de gestionare şi optimizare a fluxului de clienţi sunt efectuate cu ajutorul unităţii de emitere a tichetelor de ordine cu touch-screen, ele fiind afişate in mod vizibil pe monitorul touch-screen, afişajele de ghişeu şi afişajele centrale. "Prin folosirea noului sistem de gestionare şi optimizare a fluxului de clienţi se doreşte deservirea cit mai eficientă, modernă şi la standarde europene a cetăţeanului care se prezintă pentru eliberarea unui paşaport sau alte documente solicitate", a declarat comisar Viorel Gaidur, şeful S.P.C.E.E.P.S. Botoşani.