Mai multe instituţii din Botoşani au fost monitorizate in prima parte a anului de către Asociaţia Pro Democraţia printre care Primăria Botoşani sau Casa Judeţeană a Asigurărilor de Sănătate. Acţiunea a avut ca scop evidenţierea modului in care funcţionarii publici răspund cerinţelor şi nevoilor cetăţenilor. Circa 30 de voluntari ai Asociaţiei Pro Democraţia Botoşani s-au prezentat la cele cinci instituţii ale statului, respectiv Primăria Botoşani, Casa Judeţeană a Asigurărilor de Sănătate, Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi Inspectoratul Tertorial de Muncă, in calitate de simpli cetăţeni pentru a solicita diferite informaţii legat de activitatea pe care o desfăşoară. Sondajul s-a desfăşurat in ultimele şapte luni ale anului şi in urma acestuia a rezultat că cea mai eficientă activitate o are Primăria Botoşani iar cea mai slabă Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului. In timp ce funcţionarii de la Primăria Botoşani au primit o notă acceptabilă, la OJPC Botoşani s-a constatat că activitatea se desfăşoară mai mult in baza reclamaţiilor primite de la cetăţeni. "Asta denotă faptul că s-a schimbat mentalitatea funcţionarului faţă de contribuabil şi faţă de problemele cetăţeanului",
a declarat Vasile Chiru, vicepreşedintele Asociaţiei Pro Democraţia
Botoşani. Casa Judeţeană a Asigurărilor de Sănătate Botoşani ocupă locul al II-lea in topul intocmit de voluntarii asociaţiei in urma acţiunii iar AJOFM şi ITM următoarele două locuri. OJPC Botoşani s-a clasat pe ultima poziţie motivat de faptul că instituţia se limitează la reclamaţiile primite. Chiru a mai declarat că monitorizarea va continua şi in perioada următoare pentru că unul din scopurile acţiunii este ca managerii să fie determinaţi să conducă pe criterii de competenţă şi nu politice. "In continuare vom
monitoriza aceste instituţii in varianta că va disparea acea galceava in
manipularea politică a managerilor. Nu vrem ca in viitor aceste
instituţii să fie conduse pe criterii politice, ci mai sigur pe
competenţă managerială, pe programe concrete şi la subiect", a mai spus Vasile Chiru. Chiar dacă notele primite de cele cinci instituţii ale statului au fost de trecere, voluntarii asociaţiei incă s-au mai confruntat pe timpul desfăşurării acestei acţiuni cu starea de nervozitate cu care s-a consacrat atitudinea funcţionarului public din Romania.































