Nemtii vor sa puna transportul public pe roate

Doi reprezentanti ai transportatorilor din
Germania au recomandat reprezentantilor municipalitatii sa
interconecteze transportul public in Botosani si sa reduca subventiile. Prezenti in oras pentru trei zile, doi reprezentanti ai
transportatorilor din Germania au avut ieri dimineata o intilnire cu
reprezentantii Primariei si ai Consiliului Local. Partea botosaneana
s-a prezentat prin intermediul viceprimarului Florin Ghiorghita si mai
putin de jumatate dintre membrii Consiliului Local. Din delegatia
germana au facut parte Frank Muller Eberstein, cetatean de onoare al
municipiului Botosani si fost director la DVB AG, firma de transport
local din Dresda, si Heinrich Gilmer, project manager al firmei Veolia
Transport Central Europe, a doua firma din Germania din acelasi
domeniu. Nemtii le-au explicat botosanenilor prezenti importanta
modernizarii sistemului de transport in comun si obligatia acestora de
a gindi in perspectiva. Specialistii s-au oferit sa contribuie la
conceperea unui studiu de trafic al municipiului Botosani, motiv pentru
care viceprimarul Ghiorghita i-a invitat sa participe la o viitoare
licitatie in acest sens.
"In urma studiului veti putea gindi o strategie care va sta la baza unor viitoare investitii din fonduri europene sau private ", a spus Eberstein. Acesta nu s-a abtinut, insa, sa critice modul in care este gestionat transportul public in Botosani. "Trebuie
ca reteaua de transport sa fie unitara, iar o situatie in care
tramvaiele si maxi-taximetrele se afla intr-o concurenta de tip canibal
este de neacceptat. Ar trebui sa colaboreze si sa se intilneasca doar
in capete de traseu "
, a precizat acesta. Specialistul a adaugat ca
municipalitatea ar trebui sa tina cont de regulile Uniunii Europene
privind modul de subventionare si sa nu confunde subventia simpla cu
subventia acordata pentru servicii facute de firma de transport pentru
primarie, precum gratuitatile. Directorul de la Veolia si-a exprimat
intentia de a investi la Botosani, punind, insa, conditia ca
autoritatea locala sa se implice activ prin decizii clare.
"Este
nevoie de un sistem de transport unitar. Este inadmisibil ca pentru a
te deplasa intre doua puncte diferite ale orasului sa trebuiasca sa
schimbi doua sau trei bilete. Noi sintem primii din acest punct de
vedere "
, a precizat Heinrich Gilmer.